Excuus als ik in verkeerde topic zit. Zijn er smartphones met /e/OS voorgeïnstalleerd die een lcd-scherm hebben? Ik verdraag geen oled-scherm en moest de fairphone 6 weer terugsturen. Zo niet, waar kan ik hulp krijgen met installeren? Ik durf dat niet zelf te doen. Dank voor antwoord alvast.
Ik denk dat je dan bij de Fairphone 4 uitkomt. Maar die is denk ik niet meer leverbaar via de officiële kanalen. Dus dat wordt dan denk ik een tweedehandsje.
Zijn die er met /e/OS voorgeprogrammeerd? Ik zag ook een paar Motorola’s op de lijst staan waarvoor een /e/OS versie beschikbaar is (ik heb goede ervaring met motorola beeldscherm) maar dan moet je het zelf erop zetten.
Of: waar kan ik hulp krijgen met het installeren?
Hallo @cajaja
Kijk voor hulp eens op de volgende website: https//keetsupport.nl/e-os-installeren.
Zelf heb ik geen ervaring met deze aanbieder, maar misschien heb je er wat aan.
Groetjes, Huib
Fairphone 4’s zijn inderdaad ook met /e/OS voorgeïnstalleerd verkocht maar momenteel zie ik er niet eentje op MP staan.
Een compatible Motorola is natuurlijk ook een optie. Wel belangrijk om te weten is dan dat als je ooit naar een hogere versie van Android wil, dat je dit dan handmatig moet doen omdat dit een community-versie is.
Bij Official krijg je die op een gegeven moment vanzelf aangeboden. Maar daar zit vaak wel meer dan één Android-versie tussen.
Hoi Cajaja,
Er zijn soms hier en daar ‘flashparties’ waar mensen die willen overstappen naar Murena naartoe komen om hun telefoon te (laten) flashen.
Ik kan echter zo gauw niet een verzamelsite van zulke bijeenkomsten terugvinden. Wat ik wel weet is dat het soms ook lokaal bij repaircafés gebeurt.
Maar wellicht goed om in de gaten te houden, zowel online als in het lokale suffertje.
In het kader van mosterd na de maaltijd; ik zag bijv. hier op het forum dat er eentje in Tilburg was in nov. 2025.