Sinds enkele maanden een Fp6 met murena e/OS . Sinds kort TV met kastje KPN TV+ waar Google in verwerkt is in plaats van de losse chomecast.
Casten lukt niet via Wifi
Nee, dat klopt. Chromecast is 100% Google en dat werkt dus niet op een ont-googelde telefoon. Voor zover ik weet is er ook geen alternatief. Als er oplossingen hier op het forum aanwezig zijn dan houd ik me aanbevolen.
Wel jammer. Komt bij mij wel de vraag op waarom KPN TV+ met Google in zee gaat en of dat niet zonder kan?
Ik heb een televisie van LG met een ingebouwde chromecast. Werkt ook niet met /e/ OS.
Waarom bedrijven zoals KPN gebruik maken van Google is simpel. Er zijn maar enkele ecosystemen die we Google, Apple en Microsoft noemen en de massa bedienen. En die ecosystemen (Big Tech) beheersen alles en dulden geen concurrentie.
/e/OS is echt een buitenbeentje. Maar er is momenteel heel veel gaande om los te komen van Big Tech. Een goede ontwikkeling.
Ik zie wel wat beweging bij MicroG de laatste weken…
Dank voor meedenken. Nu maar afwachten tot e.e.a. wel mogelijk wordt.
Probeer eens de “CastLab” app. In /e/OS App Lounge onder opensource.
Kijk of je TV een optie heeft tot ontvangen van cast(eventueeel via tv app) i.p.v. kpn kastje.
Bij mij werkte dat naar de LG TV(die dat standaard ondersteund, wel in tv instellingen aan zetten: instellingen/netwerk/LG Connect)
Dank voor het delen van deze informatie. Ik ben er eens rustig voor gaan zitten maar krijg via CastLab geen verbinding met de LG. CastLab geeft wel de mogelijkheid om te verbinden en dat lukt ook. Echter, ik kan alleen foto’s en video’s afspelen die op mijn telefoon staan. NPO streamen lukt niet. Als ik NPO stream dan krijg ik de melding dat er gestreamd wordt op de LG maar ik zie dit beeld niet terug op de televisie. Enfin, het was het proberen waard.