🗓 FEBRUARY 2026 Fairphone meetups: 17 Grenoble, 18 Hamburg

An animation lasting approximately 16 seconds starts on the picture of black headphones lying on a wooden desktop. Starting with the right speaker, the individual black parts are replaced by green ones picture by picture and counter-clockwise until the whole headphones are green, however with an orange cable connecting the speakers. On the left, right below the headband cover, a small orange part briefly flashes before the whole headphones turn back to black from the left to the right.

PAUSE :pause_button: button in the bottom right corner

:spiral_calendar: FEBRUARY 2026 EVENTS.fairphone.community

Meet :headphone: Fairbuds XL 2025, :mobile_phone:Fairphone :six:
… and the :open_hands: Fairphone Community at

:spiral_calendar: 13 :germany: AACHEN.fairphone.community
:spiral_calendar: 17 :france: GRENOBLE.fairphone.community
:spiral_calendar: 18 :germany: HAMBURG.fairphone.community
:spiral_calendar: 23 :germany: MUNICH.fairphone.community

Everyone curious welcome! :slightly_smiling_face:

fairphone #WeAreFairphone #FairbudsXL #FairbudsXL2025 #Fairphone6 #Fairbuds #RightToRepair #Aachen #Grenoble #Hamburg #Munich #München #Munchen #Muenchen

4 Likes

Die Schweiz ist nicht vertreten, ich glaube wir müssen dies ändern :wink::grin:

1 Like

Falls sich da was tut im Raum Zürich oder Genf, am besten die dortigen Fairphone Angels zumindest mal in Kenntnis setzen. Die Zürcher haben vor längerer Zeit vereinzelt Meetups gemacht, aber das offenbar recht schnell wieder eingestellt.

Ich empfehle sehr, genug Zeit (ein paar Wochen) vor dem Meetup zu lassen, um die Sache ausreichend bekannt zu machen. Bei Letzterem kann ich helfen (Fairphone Community Mastodon, Fairphones Instagram) – idealerweise steht der Termin dafür rechtzeitig vor Monatsende fest (wenn er im Folgemonat liegt).

Schaue ich mir an, danke für den Hinweis.

HEUTE Abend | TONIGHT:

Aachener Fairphone-Stammtisch | Meetup

:spiral_calendar_pad: Freitag, 13. Februar 2026, 19:00 Uhr / Friday, 13 January 2026, 19:00 h
:house: Literaturcafé VERS | Löhergraben 22 | 52064 Aachen
:tram: Bahn / Railway: Aachen-Schanz (Fußweg 700 m by foot), Aachen Hauptbahnhof (1100 m)
:bus: Bushaltestelle / Bus stop: Annastraße (50 m)
:parking: Parken / Parking: Hans-Stercken-Platz (130 m), Parkhaus am Dom (280 m)
:wheelchair: rollstuhlgerechtes WC im Nachbargebäude / accessible toilet in adjacent building
:mega: Mastodon | Instagram

Über uns | About us:

:backhand_index_pointing_right: Rückblick: Stammtisch in Aachen :camera: Recap: Aachen meetup :backhand_index_pointing_left:

NEXT up:

:spiral_calendar: 17 mardi :france: GRENOBLE :right_arrow: grenoble.fairphone.community
:spiral_calendar: 18 Mittwoch :germany: HAMBURG :right_arrow: hamburg.fairphone.community