Foutmelding ai_u-di_none-ad_ue bij inloggen mynexuzhealth app

Ben sinds deze maand nieuwe gebruiker van Fairphone 6 Murena e/OS.
Alle apps die ik gebruik werken behalve eentje. Ik krijg namelijk een synchronisatie foutmelding “ai_u-di_none-ad_ue” in mynexuzhealth app na mezelf aan te melden.

Heb hen gecontacteerd en ze hebben geantwoord dat deze foutmelding ligt aan het gebruik van een bètaversie van Android en dat de checks naar de Google Play Integrity API falen.

Heb mynexuzhealth app geïnstalleerd via Aurora Store en ik heb MicroG geïnstalleerd.
Ik heb (nog) een Google account, dus zie niet direct reden dat een app die Google diensten nodig heeft dan niet zou werken. Youtube, gmail en google calendar apps werken wel probleemloos erop.

Mijn Fairphone 6 heeft Androidversie = 15 & /e/ OS versie = 3.7a15-20260410607089-official-FP6 wat de meest up-to-date versie is, op moment van schrijven.

Lijkt me dus geen betaversie. Maar misschien vallen onder die bèta-categorie ook de /e/OS versie?

Of misschien dat MicroG onvoldoende is om die Google Play Integrity API te laten werken?
Want app installeren en mezelf als gebruiker registreren lukt probleemloos, het is bij het effectief inloggen dat het misloopt.

Ter info: ik gebruik die myuzhealth app hoofdzakelijk om mezelf aan te melden bij aankomst in Universitair Ziekenhuis en bij wachtzaal ziekenhuisafdeling waar ik een afspraak heb. Er is een alternatief ter plekke om aan te melden via je identiteitskaart en qr code afdruk. Maar dat vergt iets meer tijd en moeite (+ thermisch papier verspilling).