Hi, ik ben nieuw met e/os en ook niet heel technisch. Ik heb het volgende probleem. Voor mijn murena account heb ik 2FA aan en ik wil op mijn e/os telefoon mails ontvangen. Volgens de instructie log ik in voor mijn Murena account met een one-time password (ivm 2FA) en zet vervolgens specifiek voor de email synchroniseren uit, en log in de mail app in met mijn normale wachtwoord (voor imap/smtp).
Probleem is echter dat de mail app dan nog steeds niet werkt. Als ik een test mail naar mezelf stuur/probeer te versturen van de e/os mail app dan zegt mail ‘authentication failed’ en staat er weer het one-time password. Gisteren werkte het wel nog, alleen werden mails toen niet ‘automatisch’ gedownload maar moest ik telkens handmatig refreshen.
Weet iemand hier een handige oplossing voor? Voor de rest ben ik heel tevreden maar dit is best vervelend, vooral omdat ik vanaf een iPhone switch en dus mijn icloud email niet kan meenemen.
Dankjulliewel voor de hulp 
Ik heb zelf geen murena account maar kan met mijn boerenverstand wat vragen, maar kun je verduidelijken wat op je telefoon gebeurt en wat op je desktop of laptop computer? Werkt emailen met je murena account wel op je computer?
Probeer in de tussentijd op je telefoon even uit te loggen en in te loggen, als je dat niet al gedaan hebt. Misschien helpt dat. Soms kun je op desktop computer naar je account instellingen gaan en dan zie je daar of je op je telefoon ingelogd bent of niet. Je kunt daar ook van je telefoon uitloggen, dan weet je zeker dat je uitgelogd bent. Daarna kun je weer proberen op je telefoon in te loggen.
Probeer ook eens het email synchroniseren weer aan te zetten. Kan zijn dat je 1x om je one-time password gevraagd (geen idee, ik ken de app niet), vul deze dan gewoon in.
Hi Smilingoctopus, thanks voor je antwoord en sorry voor mijn trage reactie. De mail werkte inderdaad niet op de telefoon, het one-time password aanmaken gebeurt via de laptop inderdaad. Uiteindelijk heb in de mobiele email app van e/os zelf uitgelogd, en daarna opnieuw ingelogd. Tot dan toe had ik telkens via ‘settings>accounts’ uitgelogd. Door in de mobiele email app zelf uit te loggen en in te loggen is het probleem opgelost. Thanks