Hoe NFC aan te zetten voor DigiD?

Beste /e/-community,
Voor de belasting heb ik DigiD geherinstalleerd. Die wil activeren met behulp van NFC op mijn paspoort.
Maar als ik NFC aanzet in Instellingen, dan staat dat schuifknopje weer terug op ‘uit’ als ik Instellingen weer open. En ook voor DigiD blijft-ie uit staan.
Heeft iemand een idee om NFC aan te zetten?
Of hoe ik DigiD kan laten activeren met SMS? Dat was voorheen mogelijk, maar de optie werd dit keer niet gegeven.

Welke telefoon heb je? Ik gebruik zelf de Fairphone 3 en heb geen problemen met NFC (maar niet binnen de DigiD app gebruikt) dus mogelijk dat NFC niet goed werkt op jouw model telefoon?

1 Like

Ik heb een Samsung Galaxy S9 Plus.

Hier zijn de bekende issues voor jouw model: https://gitlab.e.foundation/groups/e/-/boards/12?scope=all&utf8=✓&state=opened&label_name[]=star2lte

Ik zie het er niet tussen staan, dus ik raad je aan een nieuw issue aan te maken (bij Open op het plusje drukken) zodat de ontwikkelaars het verder uit kunnen zoeken: image

Bedankt!
Goed te horen dat het bekend is.
Ik ben er niet in geslaagd een issue goed aan te maken daar. Het vroeg om een titel, maar niet om een inhoudelijke beschrijving. Ik hoop dat mijn titel ‘DigiD app asks for NFC check of passport, but NFC doesn’t work.’ voldoende is. Ik ben niet bekend met die bugmeldingensite en weet niet hoe mijn issue terug te vinden en te bewerken.
Maar DigiD helpdesk zelf heeft me op het spoor gezet van SMS-controle in plaats van NFC-controle. Daarmee kan ik wel inloggen op de belastingsite.
Dus het NFC-probleem bestaat nog, maar ik kan er omheen werken. Daarmee is de kwestie voor mij nu gesloten.
Hartelijk dank!

Ik heb ook een S9, en NFC gaat gewoon aan.