Installatieproblemen /e/ os - Gigaset GS290

Goedenavond,

Zou iemand mij misschien kunnen helpen? ik heb onlangs een nieuwe Gigaset GS290 gekocht en zou hier erg graag /e/os op willen zetten.

Nou kom ik met de easy installer niet verder dan het volgende scherm (zie bijlage) ''downloading recovery-e-latest-gs290.IMG. Lokaal bestand niet gevonden probeer opnieuw.

Het toestel heeft alle updates gehad, en ik heb dit geprobeerd op zowel microsoft als linux.
Als ik de bestanden wil downloaden vanaf de site treedt er een onbekende fout op (geldt ook voor images voor andere toestellen). De servers van /e/ geven aan dat ze online zijn.

Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt voor de moeite.

~Thierry

Hi Jonathan,

Het is mij bijna gelukt.
ADB Bootloader & Fastboot is gelukt.
De telefoon is opnieuw opgestart met de melding dat mijn apparaat unlocked is.

Ik loop alleen tegen de laatste stap aan van de installatiehandleiding ‘‘install /e/’’

De bestanden zijn gedownload en uitgepakt in de download map.
System.img, Boot.img & gs290_10 (mapje)

de laatste stappen in de handleinding zijn voor mij onduidelijk.
Ik krijg de volgende foutmelding.

Moeten de bestanden in een bepaalde map staan? En welke codes moet ik invoeren nadat de telefoon aangekoppeld is in fastboot modus?

Mvg, Thierry

Heyy Jonathan,

Ik heb helaas slecht nieuws. Ik heb een gedeelte van de bestanden kunnen flashen. Alleen zit de telefoon nu in een bootloop en krijg ik hem niet meer fatsoenlijk opgestart.

Zou het mogelijk zijn dat ik de telefoon naar jou stuur om erna te kijken/ /e/ os te installeren? Ik krijg hem op het moment niet gekoppled aan de pc.

Ik ben uiteraard bereid om daar voor te betalen. Ik hoop dat je mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Thierry

Hi Jonathan,

Ik heb telegram aangemaakt. Wat zijn jouw telegram gegevens?

Groetjes Thierry

Dag Jonathan,

Ik heb een telegram aangemaakt.

Wat zijn jouw telegram gegevens?

Met vriendelijke groet,

Thierry Papenhuijzen

Outlook voor Android downloaden

Hey Jonathan,

Zou je ook je nummer kunnen sturen? Dan kan ik je toevoegen op telegram.

Groetje, thierry

Jontahan,

Ik kan anderen wel vinden.
Kan je mij ook toevoegen?

Mijn naam is: Thierry96_NL

Hoi Thierry,

Is het nog gelukt met het het installeren en /e/ op je GS290?
Ik heb dezelfde telefoon en mij lukte het ook niet via Windows 10.
Omdat ik al eerder ervaring had met Linux Ubuntu had ik toen Ubuntu 20.04 naast windows geinstalleerd op een andere partitie. Vanuit daar de /e/installer gebruikt. Daar liep ik zonder problemen door heen.