Installeren Bank App ABN AMRO

Met veel moeite is het gelukt om op een oude Wileyfox Swift /e/ te installeren. Nu heb ik de nodige apps geinstalleerd en heb ik een werkbare telefoon. Het zou alleen nog mooi zijn als het zou lukken om de bankieren app van ABN AMRO erop te zetten. Ik heb het forum bericht gelezen over Magisk, dat heb ik uitgevoed maar nog steeds stopt de app. Heeft iemand nog suggesties?

Waneer stopt de app? Heb net de app geinstalleerd maar ik heb geen rekening daar.

Heeft ABN Amro geen mobile website? Dan zou je een snelkoppling kunnen maken op je homescreen.

De app stopt direct na het starten. Ik ben nu /e/ opnieuw aan het installeren en ga kijken of dat helpt

[Update 25-10]
Als ik een oudere versie installeer (v10.38) dan lukt het wel. Deze versie verwijst dan wel gelijk naar de playstore om de nieuwe versie te installeren. Na het installeren van de nieuwste versie (10.45) stopt de app direct bij het opstarten.

Ik zie bijvoorbeeld wel dat KNAB wel installeerd en start.

Ik ga contact opnemen met ABN-AMRO waarom de app niet willen starten op een custom ROM.

Ik heb vanuit Aurora store v10.49 geïnstalleerd en deze start normaal. Heb eveneens geen rekening bij deze bank.

Hallo allemaal, ik wilde recentelijk van bankrekening switchen, en heb toen onderstaande email gestuurd aan alle banken in Nederland. Wellicht als jullie dit ook doen, dan kunnen we met zijn allen verandering creëren op dit gebied! De banken die ik sprak gaven aan dat dit de eerste keer was dat ze het hoorden, dus misschien als ze meer berichten krijgen, dat ze dan overstag gaan!
Rik

Voor banken waar je op dit moment bij bankiert

Goeiedag,

Ik bankier bij uw bank, echter ik overweeg nu om over te stappen naar een andere bank. De reden hiervoor is dat jullie app niet beschikbaar is in de app store van de telefoon die ik gebruik. Ik gebruik gewoon Android, maar een nieuwe vorm van Android, waar alles van Google uit is gehaald om de privacy van gebruikers beter te beschermen. Zie www.e.foundation . Al mijn normale apps zijn beschikbaar in de app store (spotify, whatsapp, telegram, nieuws apps, Uber, etcetc), behalve die van jullie. Weten jullie waarom dit is? Als de jullie app daar niet beschikbaar komt dan ga ik denk ik overstappen naar een andere bank, wat ik liever niet doe!

met vriendelijke groet,

–JE NAAM–

Ps Ik begreep van de makers van deze nieuwe telefoon dat veel bank-apps nog niet beschikbaar zijn in deze app store vanwege veiligheidsoverwegingen, dat men Google certificaten gebruikt om veiligheid te garanderen. Maar feitelijk zorgt dat voor een monopolie voor Google telefoons! Het betekent dat betere, privacy-bestendigere telefoons zoals deze die ik gebruik geen bank-apps kunnen gebruiken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn! Daarnaast is dit OS veel veiliger dan Google!! ik ben er naar toe overgestapt omdat Google mijn data steelt, maar dit OS niet!

Voor banken waar je op dit moment NIET bij bankiert:

Goeiedag,

ik overweeg bij u te gaan bankieren, echter jullie app is niet beschikbaar in de app store van de telefoon die ik gebruik. Ik gebruik gewoon Android, maar een nieuwe vorm van Android, waar alles van Google uit is gehaald om de privacy van gebruikers beter te beschermen. Zie www.e.foundation . Al mijn normale apps (spotify, whatsapp, telegram, nieuws apps, Uber, etcetc) zijn beschikbaar in de app store, behalve die van jullie. Weten jullie waarom dit is? Bankieren bij jullie is geen optie voor me zonder toegang tot jullie app op mijn telefoon!

met vriendelijke groet,

–JE NAAM–

Ps Ik begreep van de makers van deze nieuwe telefoon dat veel bank-apps nog niet beschikbaar zijn in deze app store vanwege veiligheidsoverwegingen, dat men Google certificaten gebruikt om veiligheid te garanderen. Maar feitelijk zorgt dat voor een monopolie voor Google telefoons! Het betekent dat betere, privacy-bestendigere telefoons zoals deze die ik gebruik geen bank-apps kunnen gebruiken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn! Daarnaast is dit OS veel veiliger dan Google!! ik ben er naar toe overgestapt omdat Google mijn data steelt, maar dit OS niet!

3 Likes

ik zal hier ook nog even een aparte post van maken

De abnamro app en snsbank app doen het bij mij prima en die draai ik al maanden zonder problemen.

1 Like

Geïnstalleerd via de /e/ app store?

Via aurora store werkt het prima

top. Staan ze ook op de /e/ store? Anders goed als we ze daarvoor aanmelden.

Contacteerde mijn bank via het contactformulier op hun website. Hieronder een schermafdruk van het antwoord op mijn vraag eronder. Oordeel zelf.Screenshot at 2019-12-08 13-22-27
Installeerde de app ooit via Yalp, maar moet dan zorgen dat mijn phone niet langer geroot is alvorens de app te kunnen gebruiken, en toen FP2 “Community” werd en geen “Official”, werd het onmogelijk de app nog te gebruiken. Dus: installeren met volgens G00gl-goolag illegale software lukt, maar gebruiken niet.

Ik heb em in eerste instantie via de yalp store binnen gehaald, maar aurora heeft em ook idd.

ik bedoelde de /e/ app store!

Nee staan ze niet, maar ze zijn al maanden geleden aangemeld…

Dag allen, ik zoek iemand in de buurt van de Randstad, die mij een /e/ smartphone kan demonstreren en er wat meer over kan uitleggen. Met dank!
Henk

Hoi :slight_smile: ik wil -als verse gebruiker- ook SNS en ABN installeren. Aurora store begrijp ik?

1 Like

Inderdaad, in de /e/ App store zijn geen bank applicaties te vinden.

1 Like

Inmiddels ABN en SNS gedownload via Aurora op de S9. Probleemloos. Bij m’n eveneens ontgoogelde vriendin ook Rabo op de S9. Vanavond even kijken of alles werkt.

Doet ASN mobiel betalen (NFC) het ook? Ik krijg een probleem melding! Doet NFC het uberhaupt wel goed? Screenshot_20200510-002856_Betalen|243x500