Mijn mail app op mijn Fairphone 6 wilde niet meer mijn google mail synchroniseren.
Heeft voorheen gewerkt.
Ik heb alle google accounts verwijderd met de gedachte om ze weer opnieuw toe te voegen. Om te kijken of dat zou helpen.
Krijg ik de accounts niet meer toegevoegd aan mijn mail app.
Ik kom in de browser terecht in plaats van in de app op het moment dat ik zeg toevoegen en dan het riedeltje volg. Vervolgens is er dus niets aan de mail app toegevoegd.
Er zit nu nog 1 mail in die app en dat is die van murena.
Ik dacht vervolgens een ander email app te proberen maar ook daar krijg ik het niet toegevoegd.
Dus ik heb het idee dat er iets blockt of veranderd is sinds de laatste update.
Ik snap dat je eigenlijk geen google moet toevoegen.
Ik heb het hele riedeltje gedaan. Instelling, accounts, account toevoegen maar in plaats van dat ik in de app eindig eindig ik zeg maar in een browser.
Ik mis de link terug naar de mail app waardoor deze daar niet meer wordt toegevoegd.
En als je via instellingen naar Apps gaat en dan de gmail app opzoekt en de app info opent; dan heb je daar de optie âopen by defaultâ (in NL iets van âstandaard openenâ denk ik), die instelling geeft aan wat de app moet openen. Staat daar dat de link een browser opent (wat dus niet de bedoeling is)?
Ik heb geen gmail app. Ik gebruik de mail app van e/os zelf (denk ik). Als ik via instellingen-apps-mail ga dan heb ik de mogelijkheid om te kiezen hoe deze weblinks voor deze app opent. Deze staat op in de app. Dus daar ligt het niet aan. Tenzij deze app dus niet goed meer werkt.
Dus tja dat werkt niet. Maar heeft het voorheen gewoon gedaan dus ik snap niet wat er ineens anders is.Het lijkt wel alsof er iets blokkeert. Ik heb zelfs gedaan met advanced privacy uit gedaan omdat ik ergens had gelezen dat je gmail geblokkeerd kan worden als je dit aan hebt staan.
Of het helpt weet ik niet, maar probeer eens het gmail account aan te maken via de mailbox. Open de standaard mailapp, ga naar links boven de 3 streepjes, vervolgens naar instellingen en dan naar account toevoegen. misschien lukt het langs deze weg wel?
Als ik dan de drie streepjes links open dan staat er inderdaad dat ik een account toe kan voegen.
Ik snap hoe dat had moeten werken want dit heb ik met mijn murena account kunnen doen.
Ik meld aan, ik voer email en wachtwoord in en wordt dan omgeleid naar een online omgeving van mijn gmail account in plaats van dat ik in de app blijf.
Er wordt dus geen account toegevoegd.
Ik strand bij een online omgeving.
Als ik het via instellingen-accounts-account toevoegen-google- inlog dan strand ik ook bij dezelfde online omgeving met een google search balk en rechtsboven in het rondje met mijn account.
Ik mis iets waarbij ik terug naar de app ga.
Er is iets weg wat maakt dat het cirkeltje rond gaat.
Nou had ik eerder al problemen met het inloggen bij de ene app en dan door moest naar een andere. Daar heb ik ondersteunende links in de app kunnen aanvinken/ links om te openen in deze app/ geverifieerde link waardoor ze het wel weer deden.
Dit kan ik niet vinden bij mijn mail app.
Andere mail apps werken ook niet met gmail. Dit moet zitten in de te telefoon instellingen denk ik dan.
Ergens kwam er een probleem met aanmelden Oauth mislukt voorbij ( ik denk met een andere mail app). Waardoor ik ben gaan kijken bij instellingen/accounts/voorkeursservice.
Daar staat geen geselecteerd en ik kan dat ook niet wijzigen.
Wat ..op mij ..raar overkomt.
Ik kan ook geen gmail/ google account toevoegen bij instellingen/accounts.
Weet je toevallig waar ik mijn vraag neer kan leggen. Ik kom hier echt niet uit.
Spijtig dat er tot nu toe geen oplossing is. Gelukkig zijn er op dit forum veel knappe koppen actief die je wellicht verder kunnen helpen. Mijn advies zou zijn om een âNieuw topicâ aan te maken met een pakkende titel. Bijv. âFP6 problem with gmailâ. Geef vooral aan welke software versie geinstalleerd is op je telefoon, voor het geval er bekende problemen zijn. Beschrijf het probleem in het engels om meer mensen te bereiken.
Je schrijft ook dat andere mail programmaâs niet werken met de boodschap: aanmelden Oauth mislukt. Nu las ik ergens dat dit zou kunnen samenhangen met het feit dat deze mailprogrammaâs niet rechtstreeks uit de officiele playstore komen? M.a.w niet goedgekeurd door Google. Hopelijk kunnen andere forumleden je verder helpen.
Ik heb het advies gekregen om het bij Murena zelf te vragen.
Wat raar is is dat ik voorheen gewoon mijn gmail kon openen met mail op mijn telefoon. Dus dan zou je toch denken dat dat niet goedgekeurd door google al eerder naar boven had moeten komen.
Tenzij er iets is veranderd is maar dan had ik verwacht daar meer over te kunnen vinden op het forum.
Ik heb wel een Gmail account, maar gebruik die bewust niet op mijn e/OS/- telefoon. Maar ik wil uiteraard wel meedenken. Hoewel mijn ideeën een wilde gok zijn.
1.Misschien heel stom gedacht; heb je al eens geprobeerd de gegevens (opslag en cache) binnen de mailapp te verwijderen? Heeft wel als nadeel dat je alle accounts weer opnieuw moet instellen.
2. Staat je mailapp (bij instellingenâappsâ mail) bij âstandaard openenâ op âin de appâ?
3.Kun je inloggen op je Google account als je in de online omgeving komt? Want je moet binnen je Google- of Gmail account volgens mij toestemming geven dat de mailapp van e/OS/ jouw Gmail-gegevens mag gebruiken.
4.Heel misschien zit het in microG omdat er geen âGoogleâ in e/OS/ zit en Gmail dit wellicht wel vereist.
Leeg eerst opslag en chache. Ga naar de e/OS/-instellingen. Type microG â zet Google apparaat registratie op âaanâ. Stel Gmail in op je mailapp en schakel de registratie daarna weer âuitâ.
ja (nog extra opslag verwijderd gedaan, had alleen de cache geleegd)
ja
als het goed is heb ik dat gedaan (bij geef account manager toegang tot Google account)
net gedaan (apparaat registratie stond uit)
Als ik in mijn gmail account op mijn telefoon kijk (na het riedeltje aanmelden en in een online omgeving van mijn gmail) kan ik geen toegangssleutel aanmaken. Ik zijn mijn telefoon er ook niet bij staan moet ik zeggen (wel mijn oude telefoon).
Ik krijg de melding je kunt geen toegangssleutel maken op dit apparaat. Zorg dat het besturingssysteem up to dat is, dat je schermvergrendeling en bluetooth aanstaat en dat je een ondersteunende browser gebruikt zoals Chrome.
Ik denk dat het daarom vast loopt en niet terug gaat naar welke app dan ook op mijn telefoon.