In de instellingen van Murena Workspace staat het backuppen van foto’s en video’s automatisch op “aan”. Dan loopt de 1 GB opslagruimte snel vol als je veel fotografeert.
Ik heb die automatische back-up uitgezet en ondervind dat “probleem” niet meer.
Dit werkte voor mij (zie link naar post eerder op dit forum)
Dus, bij account synchronisatie uitzetten wat je kiest (ik heb alles uitgezet). Daarna via de website inloggen in je murena account. Daar vind je de data die tot dusver is opgeslagen en die kun je daar verwijderen. Want hij loopt idd heel snel vol , dus er zit al heel veel in, en hij is dan ook zo weer vol, dus blijf je die meldingen krijgen.
Zo komt er weer ruimte en bij mij komt er ook niks meer bij omdat ik bij synchronisatie alles heb uitgezet. En de meldingen blijven weg.
Ik ben sindsdien wel wat bewuster met opslaan. Mails en foto’s die ik niet wil bewaren, gooi ik direct weg. Mijn vorige telefoon stond ook veel te vol.
Dank Liesbet, dat is inderdaad de oplossing. @eironeia Je kunt op de zoeken (de loep bovenin) drukken en daar “Client Synchronization” typen en dan kom je op de juiste. Het vinkje verwijderen en klaar is Kees. Je hebt de synchronisatie van je bestanden uitgezet en je account loopt niet meer vol.
Kijk in de mappen van Murena Workspace. Het is deze cloudservice die volloopt. De map of mappen die het grootst zijn worden vermoedelijk geback-upt vanuit jouw telefoon.
Nee, je hoeft geen Murena Workspace (MW) bij te kopen. Zet de back-up van foto’s en muziek, van je telefoon naar Murena workspace, UIT. Maak vervolgens de mapjes FOTO’S en MUZIEK leeg in je MW. Ik gebruik de 1 GB opslagruimte van MW enkel voor de enkele mailtjes die van Murena komen.
Tip: Als je in het bezit bent van een Fairphone 6 en je maakt veel foto’s die je op je telefoon wilt hebben staan. Plaats dan een extra geheugenkaartje van 2 GB in je FP6. Laat de telfoon daar je bestanden opslaan. Je kunt dan bijna eindeloos fotograferen en mocht je de foto’s ergens anders willen opslaan dan haal je kaartje uit je telefoon en kopieert de bestanden naar, bijvoorbeeld, een desktop.
Bij mij is ‘client synchronization’ uitzetten niet voldoende; na weggooien van bestanden is de opslag even leeg. En vervolgens worden er weer mappen geüpload.
Moet er ergens anders ook nog een vinkje uit?
Ik wil nl niks synchroniseren en/of opslaan in een cloud.
Als je niks wil synchroniseren, dan kun je helemaal uitloggen bij Murena via Instellingen > Accounts.
Maar misschien wil je toch wel agenda’s of contactpersonen bewaren/delen via Murena.io?
Vreemd..
Online kun je in je Murena-account ook het één en ander aanpassen.
Bijvoorbeeld bij Beveiliging - Instellingen - Murena. Misschien kun je daar je telefoon ‘terugtrekken’ door de toestemming te verwijderen?
Ook is er nog een optie Client synchronisation, maar het is voor mij onduidelijk wat dat doet..
Laat maar, dit is niet relevant, lees ik in de gekoppelde handleiding.