Murena /e/drive nu al vol

Als er geen accounts meer gekoppeld zijn (zichtbaar zijn in dat scherm) en de cloud raakt nog steeds vol dan is het volgens mij niet hoe het hoort te werken.

Je kunt proberen in het Engelstalige deel of direct bij Murena support te vragen.

Wat ook kan helpen is terug te denken naar wanneer dit probleem zich begon voor te doen en of je iets had veranderd of geïnstalleerd daarvoor en of het helpt als je het terugdraait.

Zoals anderen al aangaven, heb ik ook op de FP6 in de instellingen onder Accounts en synchronisatie diverse vinkjes weggehaald om te voorkomen dat bestanden, foto’s en video’s gesynchroniseerd worden met murena cloud. Die staat zo vol.
Althans op de telefoon van mijn zoon, op de mijne ben ik helemaal niet ingelogd op Murena cloud. Ik heb elders een Nextcloud installatie en synchroniseer daar mee.

Ik heb nu mijn murena account opgeheven. Backups doe ik toch lokaal thuis.

Naar zelfs dan blijft die melding terugkomen.

1 Like

Dat wil ik ook doen. Maar k ben bang dat ik allerlei functies verlies.

Blijft alles goed werken?

Bij de aankoop van FP6 …… ?

Ja hoor, je hebt alleen geen backup in de cloud.

1 Like

Pff, lastig. Het enige wat ik dan nog kan bedenken is om een extra gebruiker toe te voegen waarbij je niet inlogt op het account. Als dat werkt, kun je er misschien de oude gebruiker mee verwijderen.

alles verwijderd en uitgelogd ….. even afwachten, maar dat is wat werkt. Ondertussen wel tamelijk vreemd allemaal.

Laten we hopen dat je vanaf nu gewoon met plezier je telefoon kunt gebruiken. :slight_smile:

1 Like

Ik denk dat ik de oplossing heb. Ik gebruik de Galerij van Fossify. Nu, tijdens vakantie, merkte ik dat er toch weer foto’s werden geüpload naar de Workspace van Murena waardoor deze volliep.

Wat blijkt, de standaard Galerij van Murena is vermoedelijk de schuldige. Als ik een foto maak wordt hij zowel opgeslagen in de Galerij van Fossify als die Murena. Vanuit de Galerij van Murena worden de foto’s automatisch geüpload naar Murena Workspace. Een knop om dit uit te zetten heb ik niet gevonden.

Hoe kun je dit uitschakelen? Ga naar APPS in INSTELLINGEN. Ga naar ALLE APPS. Ga naar GALERIJ (van Murena) en open deze. Druk bovenaan op de knop UITZETTEN. Druk rechts van deze knop op de knop GEDWONGEN UITZETTEN.

Hierna lijkt het probleem verholpen. Wat jij dan nog moet doen is een nieuwe galerij installeren. Die van Fossify is goed, meer mogelijkheden en opensource.

Dankjewel. Ik heb nogal rigoureus mijn murena account opgeheven en gebruik nu versie 1.0
org.lineageos.glimpse als galerij.

Maar als ik terug ga naar murena, goed om te weten, wat te doen.

1 Like

Bij mij synced de galerij de foto’s niet. Het was voor mij voldoende om het in te stellen op het murena account.

1 Like

This topic was automatically closed after 60 days. New replies are no longer allowed.