Gisteren na de update naar V4.1.1 heb ik direct de app van Museumkaart gedownload. Vervolgens de fysieke kaart omgezet naar de digitale kaart in de app. En het werkt! ![]()
Ik merkte wel dat het wat stroef verliep. Je krijgt van Museumkaart een bevestigingsmail die je moet bevestigen voordat de Museumkaart (moet een gekleurde kaart zijn) zichtbaar is in de app. Voordat de gekleurde versie zichtbaar was duurde even. (Je ziet wel snel de zwart/wit versie maar die geldt niet als Museumkaart als toegangsbewijs).
Weet iemand waar ik een lijstje kan vinden met alle verbeteringen die V4.1.1 ons brengt? Ik bedoel dan niet Milestones waar daar kom ik niet wijs uit. Gewoon een duidelijke lijst in begrijpbare taal voor niet-nerds? ![]()
Ja, hier :
Dankjewel @MRTN . Dit is inderdaad heldere taal! ![]()
Betekent dit dat de museumkaartapp niet meer om een google-account vraagt? Daar liep het bij mij eerder op vast. Misschien dat microG nu een anonieme call naar een google-server doet? Ik heb me altijd al afgevraagd wat google ermee te maken heeft naar welk museum ik ga…
Als je de Museumkaart-app had geïnstalleerd en je opende hem dan crashte hij direct. Dat had niets met een eventueel Google-account te maken. Overigens gebruik ik zeker geen Google-account op eOS maar download ik anoniem.
Tja, Google wil alles van je weten. Ook of je naar een museum gaat. Die informatie kunnen ze weer verkopen aan partijen die er belang bij hebben om iets aan jou te verkopen.
Dankje voor de info. De app crashte bij mij inderdaad ook meteen. Om te kijken of het aan /e/os lag, heb ik het toen op een stock android geprobeerd en bij het opstarten vroeg de app allereerst om een google login, dus mijn conclusie was dat het daarop stukliep op m’n /e/os telefoon.
De museumkaart. App staat expliciet vermeld in de bovenstaande changelog. ![]()