Redirecting to digiD app on fairphone 6

De digiD app om mijn /e/OS fairphone 6 werkt prima als ik op mijn pc wil inloggen via een QR code. Maar als ik op mijn telefoon zelf probeer in te loggen, bijv. zorgverzekering app, of via de browser, krijg ik de melding ‘De DigiD app opent niet’. Normaal gesproken als je de optie kiest ‘Inloggen op dit apparaat’ zou hij automatisch de DigiD app moeten openen, want QR code scannen werkt natuurlijk niet op het zelfde apparaat.
Iemand suggesties hoe dit op te lossen?

Ja, alleen mijn telefoon staat op Engels dus misschien lastig om ff snel de termen goed te vertalen.

Open app info

Instellen als standaard

En dan op link toevoegen, en de links in het menu selecteren.

Dit heb ik bij meer apps handmatig moeten doen als iets niet in de app wil openen (zoals YouTube links).

1 Like

Dankjewel Pieter.

Bij mij doet Digi-D het wel, maar was even nieuwsgierig.

Bij mij kan ik geen links toevoegen bij ‘standaard openen’ in de App-info.

Er staat wel standaard een ‘geverifieerde link’. Ik zie links ook geen menu. Of kijk ik wellicht verkeerd?

Hoi Julia,

Mocht de oplossing van Pieter niet werken; na de update 3.1.4-a15 Official FP6 liep ik tegen het zelfde aan.

Wat bij mij hielp was (voor de zekerheid eerst bij ‘App-Info’ de ‘Opslag en Cache’ legen) de Digi-D app verwijderen.

Dan de Digi-D app opnieuw installeren en opnieuw instellen.

Als je via de browser de Digi-D app moet openen, dan staat bij mij de tekst ‘open in de app’. Soms onopvallend boven in beeld en soms onopvallend beneden in beeld, waardoor ik hem in het begin helemaal niet zag en dacht dat het niet werkte. Ik gebruik DuckDuckGo als browser. Wellicht is dit ook zo bij andere browsers?

Nee, je kan alleen maar de links toevoegen die er staan.

Maar bij mij stonden er eerst geen link, en toen moest ik op link toevoegen drukken om de enige die bij digid hoort te activeren.

2 Likes

Dank, dit werkte inderdaad!

Voor DigiD inloggen via de browser werkte het meteen, voor de Zilverenkruis app moest ik bij die app hetzelfde doen, want bij het teruglinken naar de zilverenkruis-app na het inloggen met DigiD ging hij eerst naar de browser ipv vaan de app.