Voorkeur wifi boven 5G

Bij het installeren van nieuwe apps merk ik dat ik in plaats van wifi 5G netwerk gebruik.

Ik kreeg melding van mijn provider dat ik mijn limiet nader.

Hoe kan ik bij e/os/ de voorkeur voor wifi instellen? Bij Androids Google is dit bij instellingen mogelijk.

1 Like

Ga in App-Lounge naar “instelling” (onderin rechts op het hoofdscherm) en dan regel 4 (derde aanvink-optie) aanvinken en het is geregeld!

Helaas, dus NIET. Indien je de optie er vlak boven NIET aanvinkt [acceptatie van automatisch uit te voeren updates] krijg je het vinkje niet geplaatst bij de optie eronder: ‘unmetered connections such as wifi’. De optie erboven MOET actief zijn, om dan wifi eronder aan te kunnen vinken.

Updates, automatisch (in de achtergond) of door een gebruiker ZELF in gang gezet, wordt geen onderscheid tussen gemaakt, wat dus niet klopt.

De opties zoals ze er nu staan gaan uit van ‘altijd’ automatisch updaten in de achtergrond, hetgeen niet klopt.

Compleet ONlogisch als je het mij vraagt; ik wil ook GEEN AUTOMATISCHE updates, dus .. kan ook de wifi optie NIET activeren…

pixel 7 pro

instellingen in de app lounche “alleen op niet gemeten netwerken” aanvinken

en de “automatische updates” uit vinken

lukt overigens niet op de pixel 9 a dan inderdaad of alle twee of niet, maar dan meld systeem dat er nieuwe updates zijn en maak je het zelf uit via welk kanaal