Ik heb net een FP5 met e/OS gekocht en probeer nu de whatsapp berichten van mijn oud Iphone over te zetten naar mijn nieuwe FP5, nu heb ik volgend de beschrijving het al een aantal keren geprobeerd alleen op het moment dat ik whatsapp op mijn nieuwe telefoon heb staan en heb geregistreerd verschijnt er geen QR code die nodig is om te scannen met de Iphone om het te transferen naar mijn nieuwe telefoon! Heeft iemand een idee wat ik anders moet doen of hoe het wel kan?
Heb je deze instructies gevolgd?
Ja, dat heb ik en dat lukt helaas niet.
Nu kom ik er net vanmiddag achter dat het mogelijk ligt aan het verbinden met de USB niet werkt.
Hier kwam ik achter omdat ik met mijn laptop niet met USB kan/kon verbinden om de foto’s te download. Door in het developer menu dit aan te zetten werkte dat wel! (ook in het menu wat met een swip naar beneden te benaderen is was USB thetering Unavailable, na in developer mode het aan gezet te hebben werkt die optie wel)
Mogelijk dat dit ook het probleem is met het transferen van de whatsapp berichten…
Ik ga het later weer proberen, moet eerst uit de tijds blokade van whatsapp komen, heb het in te korte tijd te vaak geprobeerd…
Bedankt voor het mee denken en ik laat het weten.
Ik heb het vandaag wederom een aantal keren geprobeerd, ik krijg geen QR code te zien als ik whatsapp heb geinstalleerd op de Fairphone, de iPhone opened wel de scanner. Geen idee wat ik niet goed doe of wat er mis gaat…