Alternatief voor play store

welk alternatief kan ik vinden om toch apps te kunnen downloaden uit de playstore?

ik vind iets over aurora store

heeft iemand hier ervaring mee en hoe installeer ik die op mijn fairphone?

Regain your privacy! Adopt /e/OS the deGoogled mobile OS and online services

Hallo Frans,

Welkom op het forum!

Werkt de App Lounge niet goed op je telefoon? Deze geeft namelijk resultaten van Aurora Store + F-droid.

Als je Aurora los wil installeren moet je eerst F-Droid op je telefoon zetten. De download en instructies vind je hier: F-Droid - Free and Open Source Android App Repository.
Daarna zoek je in die store Aurora en installeer je dit op dezelfde manier.

App Lounge werkt in elk geval bij mij niet om Signal te updaten

Ben ik de enige die hier last van heeft?

Dat heb ik inderdaad ook meegemaakt met een Samsung A52s met community installatie. Uiteindelijk heb ik daar handmatig de Aurora Store op gezet om apps mee te updaten.

Werkt hier prima op fp6 (default app lounge) , ook updaten.

App lounge gebruikt zelfde bronnen als Aurora store (google play) en F-Droid.

Bij App lounge zie je apps in twee bronnen:

-Apps (bron google play, op aurora store manier)

-Open Source (bron f-droid repo, dus geen externe opensource repo’s als : Guardian project, IzzyOnDroid, Wind Offline, KDE Android Release Builds die je bij F-droid wel kan toevoegen)

1 Like

Ik gebruik 3 app stores. App Lounge, Aurora Store en F-Droid. Ik gebruik ze ook in deze volgorde. Als App Lounge niet werkt dan Aurora. F-Droid gebruik ik puur voor open source apps.
Sinds /e/OS 4.0 is uitgekomen werkt de de App Lounge een héél stuk beter. Het downloaden en installeren gaat niet zo snel als in de Google Play Store of Aurora Store maar het werkt. En daar gaat het om.

1 Like

This topic was automatically closed after 60 days. New replies are no longer allowed.