App Knab logt niet in

In aanvulling op mijn eerdere berichten, de app KNAB (bankieren) kan ik wel installeren, maar ook daar kan ik niet mee inloggen op /e/ OS. Ik krijg de melding, Link kon niet geactiveerd worden

1 Like

Ik had ook problemen met knab, ben toen naar ING verhuist, die app werkt prima!

Hey, Heb jij al een oplossing gevonden voor de Knab app?

De ABN app is wel gelukt, maar ik krijg ook dezelfde melding bij Knab.
Ik gwebruik namelijk ABN als inkomsten/betaalrekening en Knab voor mijn eigen rekeningen.
Het zou wel erg jammer zijn als dit niet werkend is te krijgen en dan ga ik deze bank toch echt verlaten.
Je kunt namelijk ook niet meer bankieren zonder gebruik te maken van de App bij Knab.

Helpdesk via chat de vraag gesteld en zij geven aan (blijkbaar als enige of een van de weinige banken) dat ze alleen de ‘normale’ ios en android ondersteunen en geen gejailbreakte of iets als e OS. Kortom ze erkennen e OS nog niet als officieel platform. Op zoek naar een andere bank dus. Rabo, triodos en ing doen het wel gewoon goed. Vast ook andere banken

Voor mij was dit helaas ook de druppel om weg te gaan bij Knab en over te stappen naar ING als 2e bank. Ik vind ook dat ze achterlopen in de ontwikkelingen en er meerder dingen zijn die niet werken, wat bij de grote banken wel werkt. Tevens dwingen ze klanten zelfs dat je alleen nog maar betalingen kunt bevestigen met de app ipv cardreader. (dat hoort volgens hun bij een online bank) Dat de Knab app niet werkt, daar kan ik nog mee leven, maar als het je vervolgens onmogelijk wordt gemaakt om nog op de oude manier geld over te boeken met de kaartlezer, dan houdt het voor mij op.

Ik heb nu ABN als inkomsten/lasten rekening en op de ING heb ik een huishoudrekening, spaarrekening en investeringsrekening. Maar wat ik wel ontdekt heb op de ABN app via Aurora Store is dat je geen ideal-betalingen kunt verrichten met de ABN app. (dus precies het tegenovergestelde) Je hebt daar echt de random-reader voor nodig. Voor thuis geen probleem, maar je neemt ook niet je random-reader overal mee naar toe.

Maar ik zit met /e/OS wel een beetje in dubio…
Je kunt er natuurlijk heel erg op letten om alleen maar apps te installeren zonder trackers, maar dan ben je natuurlijk beperkt in welke apps je kunt installeren of je moet op zoek naar alternatieven. Veel is natuurlijk ook online te bereiken via de website. (daar ik gek wordt van alle cookie meldingen)

En om nou geen bank apps meer te installeren…Tsja dan kun je ook geen tikkies meer versturen over even onderweg je saldo bekijken of geld overboeken. Het is allemaal zo gemakkelijk.
Vroeger liep je gewoon met een portomonee op zak of ging je naar de bank als je geld nodig had…
Of wat dacht je van de overschrijvingsfomulieren van de postbank vroeger…

1 Like

En maar 1 tracker, als die ook nog weg gaat… Hulde aan ING. Bij Knab zijn ze knab eigenwijs,.ik kon ook geen cardreader krijgen, nou doei dan maar :slight_smile:

1 Like

Inmiddels heb ik een set apps verzameld waarmee ik tevreden ben. Meeste zijn open source, tenzij het niet anders kan zoals de ING app. Hopelijk komt er een tijd dat je gewoon schone apps kan gebruiken ipv die rommel die je nu gedwongen voorgeschoteld krijgt.

1 Like

Heb je een overzichtje van die apps?

Inmiddels werkt de KNAB app bij mij niet. Of dit een storing is weet ik niet.

GS290
eOs 1.9

Melding rode balk bij inloggen:

Er is iets misgegaan (m) Reference code 6E2F2A

Probleem opgelost door app te verwijderen en opnieuw te installeren via de app Lounge!