App Lounge Management

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een PWA (Progressive Web App) op mijn toestel met /e/OS (Murena).

:small_blue_diamond: Wat is er gebeurd:

• Ik heb via de App Lounge de Google Maps PWA geïnstalleerd voor een test.

• De app verscheen als een icoon op mijn startscherm en leek een losstaande app/shortcut.

• Bij het openen krijg ik nu alleen nog een foutmelding (“pagina niet gevonden”) – de PWA werkt dus niet meer.

:small_blue_diamond: Wat ik al heb geprobeerd:

• Shortcut van het startscherm verwijderd – werkt, maar de PWA in App Lounge staat dat ik het kan openen. Het probleem blijft dat het mogelijk op de achtergrond geïnstalleerd is.

• De PWA is niet zichtbaar onder Instellingen > Apps, dus ik kan het daar niet verwijderen.

• App Lounge-Opslag en Cashe gewist, dit zonder resultaat.

• Geprobeerd om via de browser of systeeminstellingen toegang te krijgen tot een lijst van geïnstalleerde webapps, maar ik kon daar niets vinden of beheren.

• In instellingen gezocht naar sporen van een geïnstalleerde “Maps”-app of “Webapp”, ook zonder succes.

• Ik vermoed dat het nog ergens als “webapp-registratie” of systeemkoppeling aanwezig is, maar weet niet hoe ik dat op /e/OS kan opsporen en volledig verwijderen.

:small_blue_diamond: Hulpvraag:

• Ik wil de gehele PWA-installatie van Google Maps verwijderen, inclusief alle achtergebleven restanten (registratie, app-associaties, etc.), zodat het volledig van mijn systeem verdwenen is.

:information_source: Context:

• Ik gebruik /e/OS (Murena).

• De PWA is niet via de browser geïnstalleerd, maar via de App Lounge.

• Geen Google-diensten actief.

• De PWA is niet zichtbaar in het App Center of onder Instellingen > Apps.

Het is vervelend dat er in de App Store nogsteeds staat dat ik als gebruiker google maps kan openen. Deze krijg ik niet ongedaan.

Heeft iemand ervaring met het volledig verwijderen van een PWA geïnstalleerd via App Lounge op /e/OS, of weet waar zulke restanten worden opgeslagen? Alle hulp is welkom!

Zoek bij de systeem apps naar ‘PWA Player’ en wis alle gegevens van die app. Normaal zou je dan niks meer mogen terug vinden van geïnstalleerde PWA 's.

Dank. Dat werkte na een restart