ASN Mobiel Betalen Foutcode 11

Hi everybody,

last year the ASN Bank app to pay using NFC was working until November, when it suddenly stopped after an update. After reinstalling the app I got an Foutcode 11, indicating that it cannot get a connection.

Is there anybody who is having a similar experience, or maybe even a solution?

I’m using a FP4.

Kind regards,
Jochem

Regain your privacy! Adopt /e/ the unGoogled mobile OS and online servicesphone

Same app did not work anymore for me after upgrade to /e/OS v1.12. App was denying i had an account with ASN.

Thanks for your tipp, have reinstalled app and is working now.

FP3

I use this app but today received a message from ASN that it will stop functioning as of July first and that I will have to sign up for Google Pay.
Very disappointing, obviously.

I have filed a complaint, feel free to be inspired by it and file one of your own.
No punctuation marks as the online form does not allow for it. :face_with_hand_over_mouth:

Goedemiddag
Vandaag ontving ik het bericht dat vanaf juli mobiel betalen voor Android alleen nog mogelijk is met Google Pay
Graag deel ik mijn ongenoegen over dit besluit
Zoals jullie in de voorwaarden al aangeven worden mijn NAW gegevens en vervolgens alle transactie gegevens gedeeld met Google wanneer ik Google Pay activeer
Ik heb nooit gevraagd om een relatie met Google en zit daar ook zeker niet op te wachten
We spreken hier over een van de grootste privacyschenders ter wereld die veelvoudig beboet is en waar tal van rechtszaken en klachten tegen lopen waaronder een van de consumentenbond
Ik snap dat jullie de mogelijkheid willen bieden voor klanten die hier hun schouders over ophalen
Maar door het bestaande mobiel betalen ook te stoppen dwingen jullie mij om te kiezen tussen afzien van mobiel betalen of me over te leveren aan Google

Ik begrijp ook dat het waarschijnlijk kosten efficient is maar van een maatschappelijk betrokken bank had ik nu juist wat meer principes verwacht
Zeer vriendelijk doch dringend verzoek ik jullie het besluit te heroverwegen om mobiel betalen te stoppen

Met vriendelijke groet,