Email je werkgever, gemeente, gemeenteraadsleden, overheid en 2e kamer leden over /e/!

Hallo allemaal, een boodschap om wat /e/ community action op gang te brengen! Dit jaar hoorde ik van een vriendin dat ze zijn overgestapt naar Signal messaging op het werk, weg van Whatsapp, vanwege privacy redenen. Haar werkgever was een gemeente. Dus, ik heb een e-mail opgesteld over /e/ die we allemaal kunnen sturen naar onze:

  1. werkgevers
  2. gemeenten / leden van de raad
  3. regeringen / parlementsleden
    Ik hoor graag suggesties voor verbetering !

hier is de email, gebruik hem zoals je wil! :

Beste [vul de naam in van werkgever, gemeente, raadslid, overheid of parlementslid],

Ik stuur u deze email omdat ik sinds kort een nieuw besturingssysteem op mijn telefoon gebruik, genaamd /e/ of “eelo”. Het doel van /e/ is het ontwikkelen van een nieuwe vorm van Android, die kan draaien op elke telefoon die op dit moment Google’s Android draait, maar die “unGoogled” en privacy-safe is. In de eigen woorden van /e/: “We scannen uw gegevens niet op uw telefoon of in de cloud, we loggen of volgen uw GPS-locatie niet, we verzamelen niet wat u met uw apps doet. En we zullen we dat nooit doen”. Ik weet dat veel organisaties en overheidsinstellingen op het moment overstappen naar meer veilige berichtenapps (zoals Signal en Telegram), weg van Whatsapp. Deze e-mail is om u te vragen hetzelfde te doen voor het besturingssysteem van de telefoons van uw medewerkers. Android stuurt 90 keer per uur (!) wanneer de telefoon actief is en 40 keer per uur wanneer de telefoon inactief is persoonsgegevens naar de Google servers in de VS. Ik denk dat /e/ een veel beter alternatief is. Als u dat wilt, stuur ik u graag meer informatie en ik breng u ook graag in contact met de mensen achter /e/!

Met vriendelijke groet,

[uw naam]