Fairphone 6 op e/OS loopt al seen zonnetje maar

Tot nu toe doen meeste bank app het (ASN/BUX/BUNQ/ICS) dus mijn grootste zorg is al weg.

Wel wat vraagjes hoe ik dit het beste op kan lossen:

1. Een QR code op de camera wordt niet automatisch herkent. Is dit een instelling of moet je er iets anders (app?) voor installeren?
  2. Welke opties zijn er om familie agenda’s te delen nu ik google buiten de deur probeer te houden. Of kan je wel google agenda gebruiken en zorgt e/OS ervoor dat ze niet meer pakken dan enkel wat in de agenda staat?
  3. De enige app die nu fundamenteel een issue lijkt te worden is Eventim. Die klaagt over jailbreak. Iemand die daar een oplossing voor heeft? (staan nog 2 kaartjes op voor komende winter)

QR code: ik kan in de camera app toggelen tussen foto -video-qr code.

Wat agenda betreft: je kunt elke agendadienst die CalDav ondersteunt gebruiken.

Eventix ken ik niet. Ticketmatic wel en die werkt gewoon.

Als je een Murena-account hebt aangemaakt, kun je zo te zien zelf een extra agenda maken en delen.
https://murena.io/apps/calendar

Eventim is een drama. Ticketmaster ook. Enige wat je kan doen is die app op een google-phone zetten van een vriend/in, daar met jouw gegevens inloggen, naar binnen gaan en dan weer uitloggen. Geen kans. Heb uren discussies met ze gevoerd (ook dat ze bij de koop van tickets NIET in de kleine lettertjes hebben staan dat je een toestel met Play Services dient te gebruiken, maar slechts de nieuwste versie van hun app uit de Play Store. Dat heb ik, maar die werkt dus niet zonder Play Services). Ik mocht daarop gratis mijn tickets ter restitutie aanbieden. Hun support heeft geen idee waar ze het over hebben en zie maar eens met een app-developer in gesprek te komen. Dat zou de enige persoon binnen die bedrijven zijn die snapt wat je bedoelt.

Alleen het hun gebruik van het woord “Jailbreak”. Dat BESTAAT niet eens op Android. Dat heet daar rooten. En je BENT waarschijnlijk niet eens geroot, je hebt alleen een (deels) open bootloader.

Het is echt te hopen dat die bedrijven het eens gaan snappen en wegkomen uit hun paranoia.

Bedankt, ik moest idd voor de QR op het camera symbool tikken. Dan kwam er een QR symbool. Maar die ging niet automatisch naar een link. Ik heb t nu door. ALs ik vervolgens het QR symbool weer omklik naar camera symbool toont hij een url link… Dus ja t werkt maar net een stapje extra die ik niet had verwacht.

Bedankt, ik heb mijn oude mobiel nog waar ik ze op had gekocht. DIe zal ik weer aanzetten op de dag. Het was de eerste keer deze eeuw dat ik zoiets probeerd. Ik zal het dus niet meer doen. Ik kan zonder dure tickets ook veel plezier hebben.

1 Like