Ik zit al een tijdje te broeden op het idee om een bijeenkomst te houden waar mensen hun smartphone kunnen laten flashen. Een flashparty dus, of in gewoon Nederlands een flashfeestje. Een mooie gelegenheid om dat te doen is tijdens repaircafés, die her en der door het land georganiseerd worden, ook in Arnhem, waar ik woon.
Voor zo’n flashfeestje zijn er mensen nodig die voldoende ervaring hebben met de procedure. Ik zelf heb ook flink wat ervaring opgedaan. Er zijn tal van alternatieve Android-besturingssystemen ontwikkeld, maar ik stel voor dat we ons tijdens dit flashfeestje beperken tot het installeren van /e/OS, al of niet met behulp van de Easy Installer.
De vraag is nu: zou jij het leuk vinden om als ervaringsdeskundige mee te helpen? Ik denk aan het najaar. Laat maar weten!
Mits het agendatechnisch past… Ben ik er graag bij.
Ik ben geen flashexpert maar ook niet te bang om een manual te volgen.
Wél ben ik ik vrij ervaren met rooten en de voordelen en mogelijkheden daarvan (LSPosed, AOSP Mods, AdAway, AF Wall+, Tracker Control, XPrivacy Lua en NeoBackup, verschillende XPoses modules… Ik leg je graag de mogelijkheden en voordelen uit.
Interessant @Klaas. Prima initiatief.
Ik ben geen rom flash deskundige en Arnhem is nogal ver bij me vandaan.
Maar flashfeestjes, ‘android upcycling’, FSFE, repair cafe, workshops verspreid in NL. Ik participeer er graag in.
KeuzeVrijBijMij.nl is ook actief met het big tech vrij maken van laptop en mobieltje. Zij gaan in 1e instantie workshops organiseren om Windows laptops van users dual-bootend met Linux Mint te krijgen. 1e is gepland Oktober in Almere.
Ik hoor graag van je hoe deze bijeenkomst verlopen is! Het flashen van smartphones was voor mij ook nieuw terrein, maar ik ben er ingedoken en ben er nu aardig goed in. Een mooie ontdekking was het bestaan van Open Android Installer, van programmeur Tobias Sterbak. Dit maakt flashen een stuk eenvoudiger!