Installation issue on Google Pixel 9 (tokay)

Continuing the discussion from

J’ai fait avec les fichiers, mais j’ai une erreur : it’s SPL downgrade…
Donc a part attendre une nouvelle version, je ne sais pas quoi faire

are you on GogolOS android 15 ? or android 16 ?

Normaly , android 15, i have tried all te version are available to download, and at each time it’s the same error : SPL downgrade

1. Can you be more precise ? → build number

2. If you took a LineageOS bootloader based on android 16 and november SPL it could be logical

What files did you flash exactly ?

e-3.3-a15 should be released soon

1 Like

For now, i don’t have the exact build number, and for the lineageOS bootloader, i didn’t find older file for LineageOS.

i flashed the files i’ve founded on the lineageOS website. If you have the good file, i will be happy

Sharing your fastboot screen will give usefull informations (mask serial number and IMEI if there are..)

Mon numero de build est BP1A.20250505.005
par contre, je ne peux pas répondre aux messages tout de suite, je doit attendre 1H, tu as un autre endroit ou je peux te contacter ?

j’ai l’impression que les restictions sont maintenant levées…

effectivement :

GoogleOS android 15.0.0 (BP1A.250505.005, May 2025) Flash (Google web installer) ou (fastboot files) Link

mais si tu as flashé des fichiers plus récents que ceux de ta version de GoogleOS et de /e/OS depuis Info about tokay | LineageOS Wiki, tel que
lineage-23.0-20251124-nightly-tokay-signed.zip (Security String 2025-11-01)
cela peut expliquer le message error : SPL downgrade

je crois que si reflasher GogolOS 15.0.0
ET flasher les fichiers extraits du e-3.2-a15-xxxxxx-tokay.zip échoue, tu vas effectivement devoir attendre :