IodéOS... un concurrent qui a des idées. Un rapprochement entre les deux systemes?

Ca me semble déjà pas mal comme réponse :slight_smile: merci !

ps : ah bah 2 jours pour fermer ce sujet quand même , hihihi, :wink: Je viens de quitter /e/ pour IodeOS !!!
C’est sympa de laisser le sujet cette fois, merci ! A priori on a envie de rester chez /E/. Ses utilisateurs sont à priori des personnes qui ont une certaine éthique et réfléchissent (…un peu) !!
C’est intéressant de connaitre l’avis des utilisateurs sur ce forum plutôt que sur un autre, tenir compte des raisons pour lesquels ont pourrait quitter /E/ ou pour lesquelles on souhaite toujours participer à cette aventure, non ?

Ok !!! :slight_smile: je viens de lire, le fait que ce soit en anglais m’a un peu fait trainer la patte …
pourtant ça valait bien l’effort !!!

J’ai adoré lire :" Uninstalling default applications

This has been a long-requested feature from some users. And we agree that there is no reason why we wouldn’t let users uninstall default apps in /e/OS.

It’s not trivial to implement though, and that’s why it’s still not possible today. However, we know how we want to make it possible, so it’s now officially on the 2021 roadmap!"

et aussi :"Energy

We want to make /e/OS the most efficient OS in term of energy consumption (and in the end the mobile OS with the lowest carbon footprint).

We aim to be as frugal as possible and limit the amount of data received or sent over the net. We also aim to measure and inform users about their energy consumption within /e/OS, by the system itself and by the different applications. Towards an “energy score” into the /e/ Apps Center?"

Mais encore :
“/e/OS is also aiming to become “mobile first”. There will be no need any longer to go through the web to create an /e/ account, see how much cloud storage is available, etc.”

Et oui etc !!!
:heart_eyes: :star_struck: Merci /E/