Knab app via Aurora Store testen?

Even een oproep aan iedereen die ook Knab als bank heeft of gezamelijk wil helpen om hun app te testen.

Als je wilt helpen vraag ik het volgende:

-Download in jouw App-store Aurora-store en log anoniem in als dat kan. (laat dat graag even weten)
-Vertel ook even welk besturingssysteem je hebt: Android, Apple of Google vrije systemen zoals: Lineage OS, Sailfish of /e/.
-Download vervolgens de Knab-app in de Aurora-store en laat even in een reply weten ofdat deze bij jou wel werkt.

Ik wil namelijk zelf wat onderzoeken en hoop mogelijk met meerdere mensen meer invloed te kunnen uitoefenen, zodat Knab dit probleem hopelijk serieus gaat nemen.

Hi Michiel,

Ik heb afgelopen jaar een aantal keer bij Knab aangegeven dat hun app niet werkt op /e/OS, vermoedelijk vanwege microG. Knab leek niet te begrijpen wat het probleem is, en aangezien betalingen accorderen vanaf midden dit jaar enkel via de app mogelijk is ben ik overgestapt op een andere bank.

De volgende banking apps werken bij mij iig. wel goed op /e/OS: ASN, SNS, Triodos, N26.

Groet,

Maarten

1 Like

Klopt en dat is ook precies de reden waarom ik ben gestopt met Knab, maar toch wil ik de moet even niet opgeven, aangezien vrijwel alle andere bankapps wel te vinden zijn op Aurora store en deze ook gewoon werken behalve Knab. Zelf heb ik ABN en ING, hoewel ik ING denk ik binnenkort ga inruilen voor terug naar de Rabobank. Ben niet zo blij met ABN.

Ik had ze al een mail gestuurd met een iets andere insteek, maar zou graag ook eens van anderen willen weten of de app bij hun ook niet werkt. Zowel met /e/ als gewoon Android of Apple.

Bij mij doet hij het ook nog steeds niet. /e/ OS.

Het zou kunnen dat dit probleem zich alleen voordoet wanneer je als Anonymous inlogt bij Aurora Store.
Wanneer je gebruik maakt om in te loggen met je Google-account doet hij het waarschijnlijk wel.
Ik zal dit weekend iemand anders eens vragen om dit te testen. Het lijkt er namelijk op dat je de app wel zou moeten kunnen openen als je nog geen rekening hebt van Knab.

Zijn er evt al nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot de KNAB app?
Dat is bij mij nu de enige app die niet onder /e/ werkt. Uit armoe staat hij nu op de zakelijke iPhone van mijn werk, maar zou fijn zijn als hij tzt ook op /e/ werkt.

De KNAB App zou inmiddels moeten werken!
Bij toeval ontdekt, na een mislukking om eOs te installeren op mijn Zenfone.
Inmiddels is dat ook gelukt met behulp van iemand hier op het forum.

Naast KNAB heb ik nu ook de Triodos bank.
Deze app werkt ook prima, alleen het activeren lukt niet met de gesichtsherkenning.
Hiervoor moet je dus wel even de identifier aanvragen om de app te activeren.
Bij de Triodosbank zitten uitleggen waarom ik de app niet kon activeren. hij wilde dat ik die identifier toch maar even activeerde via de website en gaf toch weer het advies om de app maar te downloaden via de Google Playstore :joy:

Grrr…dat mensen zich zo halstarrig vasthouden aan gewoontes en niet open staan voor andere dingen. Geprogrammeerd om alleen te doen wat hen is geleerd. Sommige mensen zijn net robots.

Hi Frederik,

De knab app werkt bij mij prima vanaf het begin.
App gedownload via App Lounge, in anonieme modus. Ik werk met een Fairphone 4 op v1.8.1.
Trackers staan op denied in Advanced Privacy. De rest staat open.

1 Like

Weet niet sinds wanmneer jij eOS gebruikt of KNAB maar bij mij werkte die in het begin toch echt niet hoor!
Kreeg bij het laden een rode balk te zien met “de link kon niet geactiveerd worden” of zoiets.

Downloaden ging prima, maar de opende niet.

Maar hij doet het nu prima!

Sinds december vorig jaar. Genoeg andere apps werkten niet, maar deze vanaf het begin wel,…

Ik kan vandaag na de laatste update van de KNAB app melden dat ie is opgehouden is met functioneren. Dat wil zeggen dat het scannen van barcodes niet meer werkt,…erg onhandig allemaal,…

1 Like

Ik heb dezelfde ervaring, maar niet alleen met de KNAB app maar ook met de ABN-Amro app.
Het gekke is dat ik heb gemerkt dat sommige websites de QR-code tijdens een IDEAL betaling weer wel werkt. Ook lukt het mij niet de KNAB-app te activeren door een foto te maken van mijn identiteitsbewijs. Gelukkig had ik mijn oude telefoon nog en had ik de keuze om de app te activeren vanaf een apparaat waar de app al op stond.

het zou niet aan de upgrade naar 1.10 moeten liggen, want op mijn oude telefoon werkte de app wel gewoon na de update. Sinds ik mijn Asus Zenfone 8 deze week weer terug heb is het probleem begonnen bij mij.

Het probleem is ook dat KNAB een digitale bank is en geen identifier heeft. Zonder app kan je bij deze bank geen betalingen doen. Ik heb mijn ergenis weleens uitgelegd, maar kreeg de melding dat ik dan maar naar een andere bank moest gaan.

Overigens lijkt het er steeds meer op dat banken dit gaan overnemen en dat je straks alleen nog maar betalingen kan doen met gebruik van de app. Een kwalijke zaak vind ik zelf.

Ik gebruik Openbank, N26 en Revolut. Alle 3 volledig gratis en de apps werken zonder problemen. Ik ben geroot met Magisk.

Het gekke is dat ik tot gisteren nog betalingen kon doen met de KNAB app. Het ging pas mis na de update van de app. Iets waar ik ook niet omheen kon want bij het openen van de KNAB app kon ik alleen maar updaten. De pre-QR identifier heb ik nog maar is helaas uitgefaseerd.

En ik was ook inderdaad al een tijdje over op 1.10.

Het nare is ook dat het gebeurd op het moment dat ik net dringend een zakelijke transactie moet doen.

Het is een opeenstapeling. Ik moet regelmatig zakelijk op reis. En zodra ik uit het vliegtuig stap heeft bv Magic Earth een half uur nodig om enigszins te weten waar ik ben. De DigiD app doet het niet. De BA en zakelijke Navan reisapp werken onbetrouwbaar, etc, etc. Allemaal dingen dingen die je niet wilt in het moment.

Tot nu toe los ik het op door een oudere iPhone 7 te laten verbinden met de hotspot m’n Fairphone 4. Ik kan niet ontkennen dat ik al een paar keer met m’n cursor boven de ‘koop nu’ knop bij Apple heb gehangen.

Het is geen blame game naar /e/OS. Ze zijn al ver gekomen en het wordt vast beter. Banken en andere instanties zouden in hun app ondersteuning ook ontvankelijker moeten zijn voor alternatieven buiten de duopoly van Google en Apple.

Hopelijk vinden ze een oplossing voor deze en vergelijkbare problemen, ik wil niet van m’n /e/os geloof vallen,…

Heb je het geprobeerd met root en de verschillende root-cloack opties?

Errm nee,…ik wil eerlijk gezegd ook geen rooted telefoon. Maar ik ga even opzoeken wat je bedoeld en wat ik dan zou moeten doen, tenzij je ons op weg kunt helpen :wink: Ik bedoel, als het de weg is naar een goede oplossing wil ik het wel overwegen natuurlijk.

1 Like

Fijn dat je aangeeft met welke bank jij werkt, maar dat is niet de vraag. Ik weet ook niet wat je bedoeld met geroot eerlijk gezegd. Ik zal eens ff googlen daarvoor😀

@MichielP80: je hebt helemaal gelijk! Mijn banken doen niet ter zake. Rooten betekent volledig toegang tot je besturingssysteem krijgen. En het betekent ook een factory reset voor je telefoon mocht je bootloader nog niet geunlocked zijn. Daarna kun je er wel erg leuke dingen mee doen.

Hmm,

Nou als ik het zo lees dan heb ook ik er geen behoefte aan om mijn telefoon te rooten.
Er kleven een hoop nadelen aan en ik zie eigenlijk ook niet in waarom dit een toegevoegde waarde zou zou zijn voor het bovenstaande probleem.

Bedankt in elk geval voor de kennis :wink:

Grote voordeel is dat je de geopende bootloader kunt cloaken (verbergen) en bij mij werken daardoor alle apps (ook bank). Tevens is mijn toestel en alle apps 100 procent reclamevrij, ik zou nooit meer een toestel zonder root willen, überhaupt. Dat zijn de voordelen.