Hej jag köpte Murena Fairphone 5 i mars. Telefonen fungerar bra, jag är helt nöjd.
Mitt problem är att jag inte förstår systemuppbyggnaden i /e/OS. Jag klarar inget som jag vill göra i detta komplexa program.
- Finns det och var hittar jag grundläggande instruktioner hur man som nybörjare kan börja förstå systemet och komma vidare.
- Jag saknar den tråd som jag önskar fanns för mig att börja följa för att från Zero och bygga upp en kunskap.
- Mitt problem förstärks av att jag har dåliga kunskaper i det Engelska språket.
- Vänligen hjälp mig annars blir min Murena använd som vilken annan smartphone som helst med windows och Google appar.
- Hälsningr Kjellnore
Regain your privacy! Adopt /e/OS the deGoogled mobile OS and online services
Hej,
Har du använt dokumentationen tillsammans med en översättningstjänst? (Vissa webbläsare som Firefox erbjuder också funktionen att översätta markerad text eller hela webbsidor direkt/live). Om det inte hjälper dig skulle jag rekommendera att du ställer dina frågor på engelska här i forumet. Kanske är det några här som också talar svenska, men på engelska når du garanterat ut bredare och gör det lättare för alla andra att svara dig…
1 Like
Hej kjellh,
Obacht tips om att använda en översättningstjänst ihop med dokumentationen är nog en bra start om du vill få lite bättre koll på /e/OS.
Jag kanske kan hjälpa dig att komma över de första trösklarna (jag är hyfsad på engelska). Är det något specifikt du vill få gjort som vi kan börja med?
Förresten, har du engelska eller svenska inställt som språk på telefonen?
1 Like