Nieuw agenda toevoegen in Calendar

Ik werk met de webversie van Murena Calender. Aldaar heb ik toegevoegd enkele agenda’s, te weten schoolvakanties via de link
-Nieuwe abonnement via link (alleen lezen)
en de holiday agenda via
-Add holiday calendar
Dat gaat op de webversie prima, de dat wordt zichtbaar getoond. Maar ik zie deze niet terug in de app op de telefoon.
Daar gebruik ik de standaard aanwezige kalender app: foundation.e.calendar. Android versie 11, op een GS 290. /e/OS1.13-r-20230724
Wat moet ik nog doen om die nieuwe agenda’s (dat zijn .ics bestanden, onder andere webcal://agenda-abonnement.nl/schoolvakanties.ics) zichtbaar te krijgen in de app op de telefoon?

En nu breekt mijn klomp.

Na het installeren en instellen van de DAVx5 app tikte ik op synchroniseren, dacht ik. De nieuwe gegevens werden niet zichtbaar.
Dat synchroniseren deed ik in de app naast de toegevoegde kalenders door bovenin op de drie puntjes op Kalenders bijwerken te tikken.

Ze werden dus niet zichtbaar. Nadat ik weer bij WEBCAL de drie toegevoegde kalenders had uitgevinkt en weer aangevinkt, vergat ik op Kalenders bijwerken te tikken. Ik de DAVx5 app weer openen en toen ik op de pagina voor de pagina met de drie tabbladen kwam,

heb ik op synchroniseren rechtsboven getikt. En zie, ze zijn zichtbaar in de app op de telefoon!

Toch jammer dat het zo moeizaam moet gaan. Een paar van mijn vrienden hadden het allang opgegeven en waren terug gegaan naar Google.

This topic was automatically closed after 180 days. New replies are no longer allowed.