Notitie app niet te gebruiken...?

Hoi allemaal,

Sinds het in gebruik nemen van mijn nieuwe Fairphone 4 (gekocht via Murena) afgelopen vrijdag is het nog niet gelukt om de Notitie app die standaard op de telefoon zit te kunnen gebruiken. Na het openen van de app kom ik zowel na het aanklikken van ‘KIES ACCOUNT’ of ‘USE LOCAL NOTES’ niet verder, maar steeds terug bij

alsof er een fout in zit. De meest recente update naar /e/os v2.6.3 heeft helaas geen verandering gebracht. Ik kan nu helemaal niks met de app en gebruik die juist heel graag…Is dit een bekend probleem? Welke oplossing is er?

Hartelijke groeten,
Emmie

Heeft (denk ik) nog te maken met de server problemen die al een paar weken aanslepen waardoor sommige diensten nog niet volledig hersteld zijn.

Thanks, goed om te weten. En een bericht van 6 oktober, dat duurt al flink lang dan! Ik wacht het af in de hoop dat het snel wordt opgelost.

Omdat ik geen behoefte heb aan cloud opslag heb ik gezocht naar een simpele vervanger voor de notitie app. De app “simple text” voldoet voor mij.
Kijk maar of het iets voor je is om (voorlopig) te gebruiken.
groetjes Huib.

Wederom dank voor het meedenken!
Voor mij hoeft de cloud ook niet perse, ‘local use’ vind ik prima.

Heb even gecheckt: op mijn FP5 werkt de app gewoon met ‘local use’, dus de serverproblemen zijn niet de oorzaak.

Hallo allemaal,
ik heb net een Fairphone 5 binnen en heb hetzelfde probleem als EmMie en iedere keer komt hetzelfde scherm weer terug (zoals EmMie ook laat zien). @Helicase bij mijn FP5 werkt ook local notes niet. Dat wordt dus afwachten.

Ook na de update naar /e/OS v2.7 bestaat het probleem nog steeds. Is er iemand die weet wat te doen?

Na het uitproberen van een aantal andere notitie apps heb ik een redelijke gevonden, maar gebruik toch het liefst degene die bij de telefoon ‘hoort’.

Hallo Emmie,
Heb even, na de update naar /e/OS v2.7, gekeken of de app notities werkt.
Voor zover ik kan zien werkt alles naar behoren.
Daarbij wel de aantekening dat ik al lange tijd over een e-account beschik.
Wanneer het, door server problemen ? , nog steeds niet lukt een account aan te maken, dan zal de app denk ik niet werken.
Nieuw voor mij in de app is dat de synchronisatie met de cloud tegenwoordig uitgezet kan worden.
Groetjes Huib.
PS. Heb je al eens geprobeerd een account aan te maken via Murena.