Own Murena Phone

In the roadmap I saw: “We are also seriously considering to introduce our own smartphone this year…”
What is known about this Murena own phone? I am considering a new phone (FP3+ with /e/Os too slow…) but dont want to leave /e/Os Murena

Regain your privacy! Adopt /e/ the unGoogled mobile OS and online servicesphone

Hallo

Daar kom ik ook steeds meer achter /e/os maakt ook mijn Fairphone 3+traag.

Daarom ga ik denk ik wel terug naar google.
Ook blijven bepaalde apps in update hangen of kan de app zelf niet geupdate worden.

Wat is u ervaring met /e/?

1 Like

This topic was automatically closed after 7 days. New replies are no longer allowed.

Het feit dat de telefoon zon grote stap achteruit is, weegt niet op tegen de privacy voordelen en het loshalen van mijn telefoon van het Google spook. Ik ga geen telefoon meer nemen zonder /e/Os

Heb jij inmiddels al een andere telefoon dan?

Ik ben nog steeds echt zeer tevreden over e OS, zij het dat mijn telefoon gewoon kut is. Maar dat mag ook wel voor deze goedkope Gigaset telefoon. Met deze telefoon nog steeds last van het zwart worden van het scherm tijdens het bellen, enorme echo en de camerakwaliteit is ook waardeloos. tevens mis ik dat deze telefoon niet regenbestendig is. Ik zoek dus een beter toestel. Ben wel erg blij dat de bank-apps het nu doen zonder gebruik te maken van aurora store. Het enige wat ik echt serieus mis is de mogelijkheid om met e-OS je scherm te casten naar je TV. Danwel een setopbox met e/OS erop oid.

Hai Michiel,

Ik vond de Fairphone 3+ met /e/OS zo traag en na de overgang van versie 1 deden een hoop vitale zaken het niet (camera werkte niet meer, als ik werd gebeld in Whatsapp liep toestel vast en moest ik hem rebooten, bugs die inmiddels wel verholpen waren, maar toch) dat ik iets nieuws ben gaan proberen. Ik heb voor een mid-range prijs een high-end toestel gekocht een Google (ja echt!!) Pixel 6 en ik heb daar GrapheneOS opgezet, nog veiliger dan /e/OS en heb nu een Google Playserviceloos profiel en een profiel waar apps staan die Playservice nodig heeft, maar GrapheneOS sandboxed die. Dus ik gebruik ook geen MicroG meer. Het bevalt meer dan goed! Heb weer het gevoel een moderne telefoon te hebben en het voelt ook nog eens veiliger!

1 Like

Bijzonder dat die fariphones zo traag worden, ik heb e-os momenteel op 2 toestellen draaien: een oneplus 3 en een xiaomi Poco f1. Beide oude toestellen en op beide telefoons draait e-os als een tierelier.

1 Like

Goed om the horen. Ik sta op zich wel achter het idee van die Fairphones en het feit dat je onderdelen kunt vervangen om zo langer met je telefoon te kunnen doen en voor het millieu. Echter vind ik de specificaties neit echt bijzonder en nog steeds een hele dure telefoon voor wat je krijgt.

die Murena Nord is volgens mij gewoon de OnePlus Nord. Het nadeel aan Oneplus vind ik eigenlijk dat ik ze net te groot vind. Toch wel fijn om te horen dat het goed werkt bij jou. Zijn de specs een beetje goed?

1 Like

Dat vind ik dus ook, de specs vs prijs, is wat mij tegen houdt om een fairphone te kopen. Zo belangrijk vind ik het dan ook weer niet om duurzaam bezig te zijn😜

Daarnaast is de grootte van toestellen sws een probleem van de laatste jaren. Je kan de meeste toestellen niet eens fatsoenlijk bedienen met 1 hand.

Oneplus vind ik echt wel een goed merk: over het algemeen maken ze goede toestellen (mijn OP3 doet het nog steeds goed), hun ROM was altijd behoorlijk bloatware vrij en bij hun hoef je geen rare fratsen uit te halen, zoals bij xiaomi bijv. om de bootloader te unlocken.