Strava login fail

Ik heb dit weekend mijn Fairphone 3+ met /e/ os geinstalleerd en ben dus nieuw in deze wereld (erg enthousiast!). Ik krijg de app Strava niet aan de praat, installeren lukt, maar bij het inloggen blijft hij hangen. Zijn er meerdere gebruikers met hetzelfde probleem?

1 Like

1 Like

Bij mij gaf Strava aan dat hij gebruik maakt van Google Maps en dat Strava daarom niet werkt.

Zelf heb ik ook een Garmin Horloge en ik heb speciaal naast Ubuntu nog Windows als Dual boot op mijn computer staan voor juist dit soort dingen die niet werken.

Ik heb op Windows(Geen Microsoft account)Garmin Express geinstalleerd, welke gekoppeld staat aan mijn Garmin Connect account. Vervolgens heb ik Strava weer gekoppeld met Garmin Connect.

Mijn gegevens worden daardoor automatisch gesynchroniseert met Strava.
En via de broswer kun je ook gewoon inloggen op Strava.

Persoonlijk zie ik daardoor niet de toegevoegde waarde om Strava op mijn telefoon te moeten hebben, maar wellicht dat dit voor anderen anders is.

Mocht het ooit wel gaan werken, dan zou dit wel fijn zijn.
Ik probeer zelf alleen apps te installeren met zo weinig mogelijk of geen trackers.

Strava op telefoon is handig voor het reageren op anderen, dat gaat nu wat moeizamer. Maar een beetje onttelefonen is ook wel eens goed.

Strva helpdesk zegt:
Hello Guido,

Thank you for contacting Strava. Unfortunately, because your device does not have Google Play Services which provides access to core functionality Strava is not able to be installed or run without it.

Thank you for your understanding

1 Like

Dat merk ik ja. Is wel een eye opener. Kan ik je misschien wat eOS vragen stellen op signaal?

INSTALL_FAILED_INVALID_APK: /data/app/vmdl1499906318.tmp/com.google.android.gms_1622663935974 version code 211515039 inconsistent with 211816039

Ik krijg deze melding als ik Google Play services wil updaten. Moet ik de update laten liggen of dit zelfs verwijderen ?

1 Like

Heb je dit kunnen oplossen?