Triodos app nieuwe 'thread' - inloggen met QR-code op MP gaat niet

Ik wilde zojuist betalen op Marktplaats met de Triodos-app door een QR-code te scannen, maar kreeg te melding dat niet kan op ‘gejailbreakte en geroote apparaten’. Tsja, we hebben het probleem terug. Voorheen ging zoiets gewoon nog, maar nou niet meer. Misschien kun je, eenmaal aangeland op de Triodos-website, wel de QR-code daar scannen. Dat heb ik niet geprobeerd.

Gewoon inloggen op Triodos met de app gaat ook niet meer. Helemaal nieuw voor mij. Dus dan heb je de identifier weer nodig, het ding dat veel gebruikers niet meer hebben. Gewoon aanvragen, dan dus.

Vanmorgen nog op MP betaald zonder problemen op een Nothing Phone (1), e/os unofficial 3.0.4-A15, Triodos app 4.49.3.

Hoi Klaas,

Geen idee of je er al uit bent met de Triodos app.
Zo nee, heel misschien ligt het probleem in ‘microG’.
Een onderdeel van microG veroorzaakt ook een qr-code scan-probleem als je voor de eerste keer wil inloggen met Microsoft Authenticator App.
Vandaar dat ik een link leg.

Probeer in de ‘Instellingen’, bij ‘microG’ eens tijdelijk de optie ‘Google apparaat registratie’ op ‘AAN’ te zetten.

• Ga dan eerst naar de instellingen van Murena.
  • Type in de zoekbalk ‘microG’. En tik op ‘microG’ in de zoekresultaten.
  • Zet ‘Google apparaat registratie’ op ‘AAN’.

Hoewel het niet nodig is om je aan te melden met een Google account, besef ik dat het aanzetten van de genoemde registratie-optie toch niet zo fijn is voor je privacy, maar wie weet zit het probleem daar.

Het proberen waard.
Je kunt die optie ook altijd weer uit zetten.

1 Like