Done pl check and let me know in case of issues
I have created an editable post here where you can enter this information in English
Done pl check and let me know in case of issues
I have created an editable post here where you can enter this information in English
Ik heb de librem 5 via uw link even bekeken.
Lijkt geen raar toestel.
Ik gebruik op de Poco F! met /e/ de Gcam voor de Poco F!
Gcam voor jouw toestel
Ik heb sinds kort op de Samsung Tab A uit 2016 een Unofficial build van /e/ staan.
En op de Poco F1 de Official one
Op beide toestellen geen problemen bij installeren , de grootste problemen zaten en zitten bij de Ecloud ,
Het zou mooi zijn als er voor b,v Whatsapp Viber en Skype varianten zouden komen without tracking
Beste medelanders,
Ik ben na bijna dertig jaar Apple-fandom voor wat beteft mobiel nu het Apple-platform aan het verlaten en heb afgelopen dinsdag â/e/ OSâ geĂŻnstalleerd op mijn nieuwe Fairphone 4. Ik gebruik nu nog mijn iPhone naast de Fairphone 4, zolang ik nog niet voor alle apps een alternatief werkend heb.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de mogelijkheden die â/e/ OSâ biedt om je online privacy inzichtelijk te maken en zelf te regelen. Ik worstel nog met een bug in de âApp Loungeâ die mij nu verhindert nieuwe apps te installeren.
Ik ben blij deze community ontdekt te hebben en hoop dat we elkaar kunnen helpen met de issues die we tegenkomen. Voor mij is deze wereld totaal nieuw, en hoewel ik niet bang ben voor de command-line ben ik absoluut geen IT-er of tech-geek.
Hallo
Ik heb ook een tijdje een Fairphone 3+ gehad en daar draaide ook /e/ op. Helaas ging dat niet altijd goed na een paar keer een vast gelopen Fairphone gehad te hebben heb ik een paar weken geleden besloten om er mee te stoppen en heb ik toen een IPhone 8 gekocht daar ben ik op dit moment tevreden mee. Ik zal nietzeggen dat ik nooit meer een Fairphone ga kopen want hun idee is zeer goed en ook /e/ software is wel prima. Ik heb gewoon een paar keer teveel een vastgelopen Fairphone gehad en was er even klaar mee.
Succes met
De Fairphone 4
Benieuwd hoe het na een aantal maanden bevalt?
Vorig jaar is mijn smartphone kapot gegaan door een verkeersongeluk en kon ik /e/ niet meer gebruiken. Ik heb toen een tijd lang een telefoon gebruikt met de stock-versie, omdat ik moest herstellen.
Onlangs een Samsung gekocht en daar met de Easy Installer /e/ op gezet. Ik heb er absoluut geen goed gevoel over dat massaâs mensen telefoons gebruiken waarvan de software door Google is geprogrammeerd. Afgezien van gerichte reclame ben ik benieuwd wat ze nog meer met onze data doen.
Ik ben dus blij dat ik nu een de-Googled toestel heb (voor zover dat kan). Wel jammer dat veel bedrijven hun apps programmeren met Googleâs software waardoor je zoiets als MicroG nodig hebt.
Geen nieuw topic waard, lijkt me, maar toch maar even melden dat ik ook âaanâ e/os ben (op een Teracube 2e 2020 zirconia). Bevalt tot nu toe prima, maar ik ben geen intensieve gebruiker van de slimfoon.
Goededag beste mede /e/ gebruikers!
Ik gebruik sinds een paar maanden /e/, eerst op een oneplus 9 pro geinstalleerd, nu ook op een nothing phone. Een vriendin van me wil heel graag de 1+ hebben en heb nu een samsung tablet met /e/ geinstalleerd zodat ze in 1x helemaal over kan.
Ik ben enigzins technisch, vind het flashen interessant, wel ben ik nog niet helemaal ontspannen tijdens het flashen.
Ik ben wel geinteresseerd me er iets verder in te verdiepen. Ik zag ergens een party voorstel omgeving Arnhem, daar heb ik wel oren naar! Ik ken kvbm die ook genoemd werden.
Gr Remco.
Hoi Remco!
Ik heb hier berichten geplaatst over flashparties in de omgeving van Arnhem. We hebben er maar een paar verwezenlijkt, en dat was in Oosterbeek, tijdens het repaircafé. Helaas kwamen daar niet de mensen op af die wilden overstappen. Ze kwamen met heel andere vragen. Kwestie van beter aankondigen, denk ik.
Toch is het alweer lang geleden sinds ons laatste bezoek aan het repaircafé. Ik wil het in Arnhem wel weer eens gaan doen.
Ik ben met flashen begonnen omdat ik het zonde vond om mijn toestel weg te doen alleen maar omdat het besturingssysteem niet meer vernieuwd kon worden. Ik heb toen ontzettend veel gestruind op internet hoe ik het voor elkaar kon krijgen om mijn toestel tĂłch up-to-date te krijgen.
Ik moet het hebben van instructies die anderen op internet zetten en nu ik het vaker gedaan heb vind ik het niet meer eng. Een handige tool die ik gevonden heb en die je het werk uit handen neemt, is Open Android Installer. Dat wil ik ook gebruiken wanneer ik weer een flashparty organiseer. https://openandroidinstaller.org/
Heb vandaag in 2 uur mijn enchilada / oneplus6 van /e/OS build U voorzien mbv W10 PC. Fijn met ingebouwde QR-scanner. Camera quality op 100%. Instructies zijn duidelijk. Wil geen enkele big data firma (google enz) en bank apps gebruiken. Hij is sneller dan ooit!
Klinkt goed. Bank apps op andere telefoon? Of werk je op de pc met browsercodes van de bank?
Op de PC werk ik met een digipas/ decoder van ASN. Als de batterij ervan op is moet ik inloggen mbv de app.
Contactloos betalen zal niet lukken omdat dat via google pay moet.
Bug
Als je met Bluetooth/BT geluid luistert bv via een koptelefoon werkt telefoneren niet, dan eerst BT uitzetten en opnieuw verbinding maken (bellen via whatsapp werkt wel), je moet soms eerst herstarten.
Gedeeltelijke Fix: In Ontwikkelaarsopties âBluetooth A2DP hardware offloadâ uitzetten.
Niettemin alleen geluid als je vooraf BT uitgeschakelt en in Telefoon app Luidspreker aan zet. Anders eerst herstarten.
Zie ook mijn posts hier: https://community.e.foundation/t/oneplus-6-enchilada-documentation-suggestions