Hi,
Ik heb sinds februari de FP6 met Murena in gebruik. Na aantal jaar iPhones. Sinds gisteren /e/OS3.6.
Ik ben blij met het privacyvriendelijke concept en ben mezelf een paar maanden wegwijs aan het maken in de nieuwe apps. Ik loop echter tegen best veel dingen aan en inmiddels heb ik voor mijn gevoel zelf wel echt alles uitgeprobeerd. Zijn dit bekende bugs? Weet iemand oplossingen? Wordt dit al opgepakt in doorontwikkeling? Ik werd vanochtend wel jaloers op vriend die wel gewoon een nieuwe iPhone had gekocht en in 1 uur alles werkend had ![]()
-
Meldingen van veel standaardapps kunnen niet uitgezet worden. Zie ook mijn andere post hierover. (Meldingen standaardapps uitzetten)
-
Standaard kalender applicatie staat niet toe om nieuwe gebeurtenis aan te maken als er al een bijv dag lange gebeurtenis staat. Plus icoon verschijnt alleen als ik op een hele andere dag klik, dus ik ben altijd ook datum aan het wijzigen. Ik hoor graag open source alternatieven voor andere kalender app.
-
Bij binnenkomende telefoon oproep terwijl telefoon ontgrendeld is, komt oproep nier groot in scherm. Ik moet via statusbalk navigatie paneel naar beneden trekken, snelkoppelingen weer comprimeren zodat meldingen zichtbaar worden en daar is pas mogelijkheid om oproep op te nemen. Niet handig.
-
Bij binnenkomende videocall op Whatsapp hoor ik wel geluid maar wordt de oproep niet eens getoond bij de meldingen zoals bovenstaand. Ik stond twee oproepen lang te zoeken waar de oproep nou binnen kwam voor ik ontdekte dat het Whatsapp was. Meldingen Whatsapp staan uit, maar op iPhone kwam melding van oproep er wel gewoon doorheen. App is up to date.
-
Bij Marktplaats app kan ik de meldingen pagina niet openen. App blijft eeuwig hangen op ‘Even geduld alstublieft’. App is afgelopen maanden up to date gehouden.
-
In meerdere apps en pagina’s heb ik bij het toetsenbord geen toegang tot emoticons. Geldt bijv voor LinkedIn app maar ook nu op deze pagina via Firefox. In dit tekstveld worden emoticon codes herkend en ingevuld, maar hoe zoek ik emoticons op in apps of op webpagina’s waar dit niet is zoals LinkedIn app? (beide apps up to date gehouden afgelopen maanden)
-
Het gebruiken van de cursor in een tekstveld werkt telkens net anders lijkt het. Als ik woorden wil selecteren in een tekst (om te editen) moet ik er soms lang op drukken, maar soms pakt de cursor het commando ‘selecteren’ niet op en moet ik de hele zin letter voor letter deleten. Ik begrijp niet waardoor het verschil veroorzaakt wordt, dus is nu vooral een beetje irritant. Iemand tips?
Is dit de plek om dit soort gebruikerservaringen te delen?