Best wel belangrijk: Digid

Heeft iemand anders ook problemen met de Digid-app, te weten de qr-code scan? Deze wordt niet herkend, sinds lastste update(s). Ik draai 1.9 op een Fairphone4…

Andere apps (bank) doen wel qr-code…

1 Like

Je bent niet de enige:

Is nog niet opgelost; bug report staat hier:
https://gitlab.e.foundation/e/backlog/-/issues/6645

1 Like

Ik hoop van harte dat het snel opgelost wordt.
Blijkbaar zijn de ontwikkelaars van DigiD toch afhankelijk van Google…

Ditch gewoon je DigiD. Heb er nooit één gehad, bevalt prima. Vertrouw de overheid niet en als ze wat van me willen sturen ze maar een briefje.

Il snap sowieso niet waarom mensen de DIgiD app gebruiken en niet gewoon inloggen met sms code. Ik vertrouw die overheid totaal niet en moet al helemaal niets met dat Eidas. Wel eens gekeken op mijn overheid welke informatie allemaal wordt bijgehouden en gedeeld met andere instanties?

Helemaal je digid niet gebruiken gaat volgens mij niet. Voor mijn belastingdienst en je zorgverzekeraar moet je naar mijn weten gewoon digid gebruiken. Wel log ik altijd in met sms code. Ik heb ook niets met die app en gebruik het liefst ook zo weinig mogelijk apps.

Je kunt prima zonder DigiD, een DigiD is immers niet verplicht. Mijn filosofie: hoe minder de overheid van mij weet, hoe beter. Hoe minder data ze kunnen koppelen, hoe beter. ICT en overheid is sowieso al een fiasco - en ik vertrouw de overheid niet. Derhalve dus geen DigiD. Je maakt je leven er wel iets minder gemakkelijk mee. Maar overheidsdiensten moeten te allen tijde OOK een andere contactmogelijkheid bieden dan via DigiD. In het geval van de belastingdienst, moet je ze dus zelf bellen om een papier aan te vragen. Tja. Dat is de prijs voor privacy. En ook de zorgverzekeraar is gewoon verplicht om met je te communiceren. Dat kán betekenen dat je hun app dan niet kunt gebruiken. Het zij zo. EIdas is natuurlijk een nóg grotere verschrikking op weg naar een social credit system. Uiteraard maken ze het je extreem gemakkelijk. Immers; iedereen moet in het web gevangen worden.

1 Like

https://www.logius.nl/actueel/sneller-en-eenvoudiger-inloggen-met-de-digid-app

Blijkbaar is het scannen van de QR code niet meer nodig…

1 Like

Uit het artikel maak ik op dat je nog altijd een QR-code moet scannen. Alleen blijft die scan nu drie uur geldig en hoef je dus niet opnieuw te scannen als je binnen die tijd nog een keer ergens wilt inloggen met digid.