Contactloos betalen Revolut

Kort vraagje. Ik heb een FP5 met v1.16 Stable. Nu wil ik graag weten of je met de Revolut app contactloos via nfc kan betalen? Mijn Rabo app werkt prima, maar alleen kan ik er niet contactloos mee betalen vanwege Google Pay problematiek. Nu zoek ik ter vervanging een andere simpele bank app waarmee het contactloos betalen wel goed gaat.

https://community.revolut.com/t/support-nfc-functionality-directly-in-the-revolut-app-for-android-without-google-pay/191216

Ikzelf gebruik Garmin Pay.

Dankje. Zo te lezen ondersteunt Revolut helaas geen directe NFC betalingsmogelijkheden. Daarnaast gebruik ik ook ING en via die app kan ik wel direct contactloos betalen. Ik zoek alleen een vervanging voor Rabobank omdat ik niet geheel wil overstappen naar ING.

Ik kan je van harte Openbank aanbevelen. Ik bankier daar sinds een kleine 4 jaar en heb alle betaalde rekeningen de deur uitgedaan. Volledig gratis, top service, en wanneer je belt binnen 2 minuten een mens aan de lijn. Alleen geen iDeal maar wel een gratis debetcard. En 2,75% rente op je vrij opneembare spaargeld (eerst halfjaar geloof ik zelfs 3 of 3,25).

Revolut heb ik opgezegd nadat ze me ongevraagd een NL-IBAN wilden opdringen. Verder gebruik ik nog N26, ook gratis, die hebben wél iDeal mocht dat een dealbreaker voor je zijn. N26 geeft geen rente. Of die contactloos ondersteunen… ff goochelen :wink:

1 Like

Dank voor je reactie. Kan je met Openbank wel contactloos betalen via NFC zonder gebruik te maken van Google Pay?

Je kunt bij Openbank contactloos betalen. Of dat via Google Pay werkt, kan ik helaas niet zeggen, want ik gebruik het niet. Aluhoedje :slight_smile:

Maar ze bieden contactloos aan en aangezien alles in mijn app (ondanks dat ik geroot ben) gewoon werkt, zou ik het verwachten. Wellicht hangt het er van af of je een DEV of een Stable versie van /e/OS gebruikt. Ik heb een DEV, die geeft wel eens problemen, maar met root kan ik alles cloacken / verbergen.

Wellicht dat iemand anders het voor je kan proberen, zoals gezegd, NFC staat bij mij uit en de samenhangende apps zijn bevroren in mijn systeem.

Helder. Dankje. Net even bij Openbank gecheckt en je kan gebruik maken van ‘Openbank pay’, dus geen Google Pay. Zou moeten werken.

https://www.openbank.nl/app-wallet-mobiel-betalen

Klopt, dat was het! Ze hebben een eigen systeem (volledig terecht natuurlijk, waar zou je als bank je gebruikers een andere ecosysteem willen induwen, en dan ook nog eens eentje dat 0 respect heeft voor jouw privacy).

Precies. Geen Google meer voor mij.