Any news on issues with UK banking apps after the latest update?
My Nationwide app is failing to connect
N26 has stopped working unfortunately (login bootloop), at least on A15 (/e/OS and LineageOS) on 3 different devices (FP3, lavender, whyred).
(I have tried to use the Shelter app to circumvent the problem, without success so far.)
This morning, I installed /e/OS 3.2 A15 beta on my Fairphone 6 and BoursoBank did work fine !
The new ScrignoBPS banking app for Banca Popolare di Sondrio (Italy) does not work: when opened a blue screen appears without errors, buttons or other information.
The old Scrigno app was working.
Using a FP3+ with /e/ os 3.1.4
En agence, ma chargĂ©e dâaffaire accompagnĂ©e de la responsable de lâagence mâa demandĂ© si jâavais un smartphone (> rĂ©ponse: âOuiâ), et elle mâa dit que dĂ©sormais pour le renforcement de la sĂ©curitĂ© imposĂ© par la loi, je devais obligatoirement installer et utiliser leur appli pour utiliser Securipass afin dâaccĂ©der Ă mes comptes en ligne et valider les virements, les paiement en ligne et les accĂšs Ă mon compte au site web. Sans lâappli je ne pourrais plus faire de virement, payer en ligne et accĂ©der Ă mon compte en ligne.
Je lui ai répondu:
- que jâĂ©tais aller lire le texte de loi Ă ce sujet, et quâaucunement la loi impose lâutilisation dâune appli mobile (il y a certes renforcement de la sĂ©curitĂ© mais pas lâobligation dâune appli mobile), les banques doivent proposer plusieurs options.
- que je suis en possession dâune clĂ© de sĂ©curisation/chiffrage matĂ©riel 2FA FIDO2 (type Yubi Key), bien plus sĂ©curisĂ©e que leur appli, mais hĂ©las le CrĂ©dit Agricole le CA ne permet pas dâutiliser ce genre de sĂ©curitĂ© renforcĂ©e. Et que si on mâimpose lâutilisation dâune appli alors jâirai voir une banque plus sĂ©rieuse sur la sĂ©curitĂ©âŠ
- que jâĂ©tais allĂ© voir le rapport dâanalyse de leur appli sur le site exodus-privacy.eu.org , et que (Ă lâĂ©poque) leur appli incorporait des traqueurs en provenance de sociĂ©tĂ©s amĂ©ricaines et donc jâaimerai quâils me prouvent que mes donnĂ©es personnelles ne fuitent pas Ă lâĂ©tranger et me prouver Ă©galement quâils ne sont pas en illĂ©galitĂ© par rapport Ă la rĂ©glementation europĂ©enne en vigueur⊠Que dâautre part le traçage par leur appli de ma position GPS et le siphonnage de mes contacts dĂ©passait les limites de lâintrusivitĂ©. La seule façon pour moi dâavoir confiance serait un rapport de rĂ©ciprocitĂ© et que je puisse avoir accĂšs Ă tout moment aux positions GPS de ma banquiĂšre dans le cadre professionnel ET privĂ©, ainsi que lâaccĂšs Ă tout son carnet de contacts.
- que mon smartphone fonctionnait avec Android mais dĂ©barrassĂ© de Google, et que leur appli ne fonctionne hĂ©las pas sans GooglePlay. Si une entreprise mâimpose de faire allĂ©geance Ă Google pour utiliser ses services, alors ma position personnelle est de la considĂ©rer comme une proxĂ©nĂšte qui prostitue ses clients auprĂšs de Google.
AprĂšs avoir listĂ© clairement mes arguments, on mâa proposĂ© le Securicode (code que je connais) + SMS.
Comme quoi, cela prouve quâils sont dans lâillĂ©galitĂ© la plus totaleâŠ
Thanks forn the news !
I think microG has been updated?
TmT
Yes, I think. The version is 0.3.9.250932-19 (6857c72)
Please be aware that you are not suppose to talk about testing builds. I creates a confusion
Hi,
LCL app seems to be incompatible with /e/OS 3.1.4-t-20250915526530-official-FP3 (at least two of us on FP3).
Crédit Coopératif works fine.
Hello everyone,
I have /e/OS on my Fairphone 6 ( /e/OS 3.1.4-a15-20250915526528-official-FP6) and am now setting up banking appsâŠ
The Swiss UBS Twint app can be downloaded from the Aurora Store and installed on /e/OS, but it cannot actually be set up.
The connection to UBS is established. I receive an activation code via SMS, then I can enter the banking PIN.
According to UBS Support, it should be possible to select the setup option âwithout connecting to the online banking accountâ; the connection to the account would then have to be created manually.
However, this option is not available, as the Twint app requires the UBS Access app to be downloaded/installed or offers the option to cancel.
However, Google Play services are required to install the UBS Access app (as specified for compatibility).
No information is provided in the App Lounge regarding the compatibility of the Twint app.
According to UBS Support, the lack of selection is due to the incompatibility of UBS Twint with /e/OS.
UBS only supports iOS version 16 or higher and Android version 10 or higher; other operating systems such as LineageOS, Ubuntu Touch, /e/OS, and many more, are not supported.
This is likely to remain the case, as the number of users with alternative operating systems is too small for UBS.
See also https://www.ubs.com/ch/de/help/access-app/requirements.html.
Itâs interesting that the Twint app works with /e/OS at other banks (Cler, Cembra, LUKB, etc.).
Who else has had this experience? Can there be a soltion? If not, what about a common approach to UBS then?
Chears Immanuel
Same, itâs been a month I canât use my bank app on my primary phone and the only reason I have to keep the old one active. (FP6 on 3.1.4)
Hello, the revolut is working for me after update to 3.1.4 (unofficial build with open bootloader) and the revolut app to 10.99.1