Sinds de laatste update steeds de cloud vol

Sinds de update van vandaag krijg ik steeds een melding dat de cloud vol is. Dat zijn steeds mijn foto’s die dat veroorzaken. Hoe voorkom ik dat? Ik wil helemaal niets opslaan in de cloud en heb al meerdere keren alles wegggegooid, maar een paar minuten later is alles weer aanwezig.

Ga naar Instellingen / Accounts / je Murena account / accountsynvhronisatie en zet daar foto’s & video’s uit.(en eventuele andere zaken). Je moet wel ff naar je online omgeving (Murena.io) en daar deze mappen wissen. De sync/backup is eenzijdig. Als je de ruimte vrijmaakt in je Murena.io account worden de foto’s / video’s niet op je toestel gewist.

Dank je voor t antwoord, maar als ik naar t Murena account ga kan ik wel kiezen voor ‘nu synchroniseren’ maar ik zien nergens een mogelijkheid hoe ik het defintief kan uitschakelen (ook niet bij de drie stipjes rechts boven).
Hoe het ooit zover gekomen is, is me sowieso een raadsel, ik heb er in bijna 2 nooit last van gehad en u opeens is het begonnen. Heel irritant.

Bij mij ziet dat er zo uit op m’n telefoon:

Daar zie je dat foto’s en video’s zijn uitgeschakeld.

Bij mij een ‘ietsie’ anders:

zuG05LhONdxQSdal.png
Ik zie dus geen optie om het feest te stoppen…

En op dat ‘afbeeldingen en video’ kun je niet tikken of ingedrukt houden?

Daar kan ik op tikken en dan gaat hij/zij/?:wink: synchroniseren en dat is nu juist wat ik niet wil…

Welke Android versie en welke /e/OS build gebruik je?

Android versie 11 en /e/OS build? kan dat “e_dreamlite-user RQ3A.211001.001 eng.root 202310.202054 dev-keys” zijn
het gaat om een SamsungSM-G950F

Het lijkt me een redelijk oude versie. Wellicht dat dit pas later is verbeterd. Maar het gaat om de /e/OS versie. Actueel is 1.9.

Ik draai altijd de aangeboden updates, hoe kan t dan zo verouderd te zijn?
En kan dat de oorzaak zijn van de synchronisatie-ellende? En zo ja/zo nee, heb je 'n oplossing?

Hoe ziet jouw scherm met accounts eruit. Het lijkt wel een ander soort account

Mijn accountscherm is idem aan dat van eugene_072. Vandaar ook mijn vermoeden dat het hier om een zeer oude Murena-versie gaat.

Ik ben echter OnePlus-gebruiker sinds de 3T uitkwam, en heb geen enkele ervaring ever met Samsung.

Als door een wonder waren, toen ik de foto wilde maken van t accountscherm, er opeens knoppen om te kiezen wat ik wilde synchroniseren.
Echt nooit eerder gehad.
Het probleem is dus, God mag weten hoe, opgelost.

Dank voor je bemoeienis!