Triodos Bank app

Met de laatste update naar 1.14-stable op de FP4 werkt de qr-code-herkenning van Triodos niet meer. Zijn er andere gebruikers met hetzelfde probleem of is dit telefoon-specifiek? Het komt vast wel weer goed ooit, maar wel heel vervelend…

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, met Samsung S9, app versie 4.0.3, en /e/OS 1.14.

Zou hetzelfde probleem kunnen zijn als met DigiD: in nieuwere versies heeft de QR scan een bepaalde Google API nodig die (nog) niet in MicroG zit.

Ik heb het zelfde probleem bij de Triodos app, met mijn FP3 en 1.14 stable.
DigiD app doet het al langer niet meer.

Inderdaad, en er zijn ondertussen meer en meer (bank)apps die overschakelen naar deze API.
Op de Gitlab van MicroG zijn er al verschillende topics lopende :

https://github.com/microg/GmsCore/issues/2018

EDIT : en ook op /e/ Gitlab :

https://gitlab.e.foundation/e/backlog/-/issues/6645

Mijn bank-app doet het momenteel nog, maar ze beginnen al wel te pushen om de identifier weg te doen. Als die er straks echt uitgaat en de app niet gefixt is, kunnen we weer terug naar de overschrijvingskaarten…

Ja, ik heb hetzelfde probleem, op mijn Samsung. Ik vond het al vreemd dat het scannen van de qr-code ineens niet meer werkte. Gelukkig hebben ze mijn Identifier weer geactiveerd, anders zou ik helemaal niet op mijn pc kunnen bankieren. Huidige versie app: 4.0.3.

Ik had tot gisteren hetzelfde probleem met de snsbank app en de ABNamro bank app en de school app. Ik kon als ik betalingen wilde doen bij een webshop, niet meer met m’n bank app betalen. Je gaat dan van browser naar app. Maar bij de school app was ik eruit gegooid en om opnieuw in te loggen werd ik van de app naar een inlog scherm in de browser geleid en dat werkte dus ook niet. Ik heb dus het idee dat het daarin zat.
Echter sinds gisteren werkt alles weer. Geen idee waar het in zat. Ik heb geen updates of zoiets gedaan.

Ik heb dit probleem nu ook, maar voor mijn gevoel heeft het nog gewerkt sinds de laatste /e/OS update. Kan het komen door een update van de Triodos app? Zo ja, dan ga ik deze proberen te downgraden.

Dank,

Maarten

Ik heb ook overwogen te downgraden, maar ik kan nog met de identifier werken, die de bank voor mij opnieuw geactiveerd heeft voor het instellen van de app. Ondertussen wacht ik op een aanpassing van MicroG.