Zal de Regiobank app ook werken?

Ik zit ook te denken om over te stappen op e/os, maar feit is dat ik net van bank verwisseld ben. Ben van de Rabobank naar de Regiobank gegaan. Heeft iemand ervaring met de app van de Regiobank? Anders wordt de overstap wel lastig. Ik zie dat de Regiobank niet in de rij van de banken apps staan.

Ik heb zelf geen Regiobank, ik kan je daar niet mee helpen. Ik gebruik na al 2,5 jaar e/OS/ met de banken ABN-AMRO en Revolut zonder problemen.

Succes met de overweging naar e/OS/…

Dank voor de reactie, ik ben nog druk aan het overwegen, maar bankieren zonder mobiel is wel lastig bij de regiobank. De gok om het zo maar te proberen, is mij net wat te duur.

Zelf even de app geïnstalleerd op mijn toestel (Fairphone 3+ met /e/OS v1.7 Stable) en bij het opstarten krijg ik alvast geen foutmelding of dergelijke. De app vraagt eerst of ik al klant ben, daarna of ik particulier of zakelijk wil aanmelden, en dan of ik met Digipas/Betaalpas/Digicode wil inloggen. Op het volgende scherm moet ik een 5-cijferige pincode ingeven wat ik uiteraard niet kan doen aangezien ik geen klant ben.
Ik zou denken dat de app zonder problemen werkt op een toestel met /e/OS, maar 100% zeker ben je pas als je het zelf hebt kunnen testen.

Bedankt voor de snelle reactie, dat geeft de burger weer moed. 'T is altijd weer een gok van een paar honderd euro, zodoende. Hoop op nog wat reacties, zodat ik binnenkort een beslissing kan nemen. Ben zelf eigenlijk wel klaar met Google en de rest van die big tech bedrijven.

Ik begrijp dus adat je al wel een FP3+ hebt. Dat is mooi.

Ikzelf wil niet meer die invloed van Google op mijn telefoon. Ik heb zoiets van dat als een APP niet werkt op e/OS/ en zich vasthoud aan Google dingen dan ga ik die APP niet meer gebruiken.

STRAVA houd ook vast aan Google maps, het lukt mij niet om de APP te gebruiken op e/OS.

Nee, ik heb nog een Samsung M21, dus mijn eisen zijn niet zo hoog, wat de hardware is, dus het zou een goedkopere kunnen worden, maar het gebruik van de Regiobank app is wel cruciaal voor mij.

Is wat lang geleden, maar ondertussen heb ik een Fairphone en heb er E/os opgezet. Ging niet zonder problemen, maar dat lag blijkbaar aan de usb-poort die ik gebruikte. Op een ander poort ging het zonder problemen. Maar goed, ik heb de Regiobank app geïnstalleerd en dat werkt prima, dus voor een ieder die het interesseert, die app is dus geen probleem en geen reden om e/os niet te installeren.

2 Likes