Installeren Bank App ABN AMRO

@Eelo @archje jullie lijken Samsung /e/ kenners…enig idee over NFC werking? Telefoon naar telefoon een fotootje verzenden bijvoorbeeld, dat werkt, maar in DigiD een ID scannen niet, SNS mobiel betalen dus ook niet b :face_with_raised_eyebrow:

Ik moet je het antwoord helaas schuldig blijven. Mijn huidige gsm heeft van zichzelf geen nfc ingebouwd. Ik heb er dus geen ervaring mee helaas.

Thx anyway :slight_smile:

Ik heb tot twee weken geleden een Samsung Galaxy S7 Edge met /e/ gebruikt. Met de bunq app waren NFC betalingen geen enkel probleem; heel handig, scheelt weer een pas altijd bij hebben :slight_smile:

Let wel, dit is geen garantie voor andere Samsung modellen of andere banken :wink:

Ik zal eens kijken. Thx.

Dag allen,

Heb mijn nieuwe F/e/rphone3 binnen alles werkt fijn. Ben er heel blij mee.
En wat fijn dat er zo’n mooie /e/ app store is. Helaas staat de app van de ABN er nog steeds niet tussen. Weten jullie of deze er wel gaat komen?
Heb nu de tip gevolgd en de app geïnstalleerd met de Aurora app store maar zou het liever doen met de /e/ app store. En zeker voor nieuwe /e/OS gebruikers wie (nog) niet zo handig zijn met hun nieuwe OS zou het fijn zijn als ze alle benodigde apps gewoon bij elkaar in een vertrouwde app store kunnen vinden.

Hoe kunnen de de ABN app alsnog in de /e/ app store krijgen?

Thx

Ik heb vorig jaar al de abn amro app aangemeld voor de store toen deze nog geeneens online was, tot nu toe hebben ze er nog niks meegedaan. Er is overigens niks mis met de aurora store en als je genoeg verstand hebt van mobile phones, dan is zoiets als de aurora store erop zetten peanuts.

1 Like

Aurora werkt heel goed om bank apps te installeren!

1 Like

Dag Eelo,

Ik wil de mensen die niet veel verstand hebben van mobile phones binnenboord halen.
Zelf kom ik er meestal wel uit maar mijn moeder of de buurvrouw misschien niet. En voor hen wil ik dat /e/OS altijd werkt en simpel te beheren is.

Zelf werk ik al jaren met Linux (bijna 20 jaar). In mijn ogen het mooiste OS op de pc/server.
Helaas zal het op de desktop altijd een marginaal product blijven omdat het mensen nooit helemaal weet te overtuigen. Er zijn altijd dingen die niet werken of te moeilijk zijn voor de noob om dat zelf uit de zoeken. Games die het niet doen, printers die niet ondersteund worden. Even iets ‘from source’ installeren zal voor de meeste windows/mac gebruikers niet zo simpel zijn en dus moet het simpeler kunnen.

Om /e/OS te laten slagen moet het dus niet alleen mooi zijn voor nerds maar juist heel goed en simpel werken.

1 Like

Dag Rik, bedankt voor de tip.

Dan moeten we dat de beginnende /e/-gebruiker zeker duidelijk vertellen dat Aurora Store een prima aanvulling is.

1 Like

De mobiele bank apps die we hier gebruiken (SNS, RABO, ABN) werken prima via Aurora inderdaad, maar de NFC betalingsfunctie werkt niet (bij mij). Met name SNS bij mis ik dat want daar gebruikte in NFC betalen van. Is dit een bekend probleem?

Hartelijk dank voor de tip. Nu kan ik mijn missende apps, anoniem, installeren.

1 Like

voor iedereen in deze thread: het helpt om je bank te vragen de apk van de app beschikbaar te maken voor download op hun website. Dit is de meest veilige optie en kost ze geen extra moeite: ze geven deze app immers ook al door aan de Play Store. Bij BUNQ is er al een hele support topic aan gewijd op hun forum. Blijven vragen is het devies vind ik, eens komen we er!

Ik heb sinds twee weken een S8 met /e/ OS aangeschaft. Het bevalt tot zover goed allemaal.
Alleen de KNAB bankieren app krijg ik niet werkend. Nu had ik dat met de aanschaf van deze telefoon ingecalculeerd, maar ik vroeg me toch af of iemand toevallig een manier weet om deze app wel te kunnen gebruiken?

Is dit iets wat blijft bestaan of is dit door abnamro of /e/ op te lossen?

Lijkt een bekend probleem te zijn: https://github.com/microg/GmsCore/issues/670

Nu snap ik eerlijk gezegt niet waarom deze banken zo graag een Google Play Services QR implementatie willen gebruiken want in mijn eigen app gebruik ik ZXING en dat werkt zonder Google Play Services.

Dus de bank zou het ook zelf op kunnen lossen maar lijken helaas niet geïnteresseerd te zijn om een implementatie te gebruiken die niet van Google Play Services afhankelijk is.

Rabobank heeft trouwens hetzelfde probleem maar die zegt alleen “Scannen is momenteel niet mogelijk”…

Het lijkt er op dat ze nog meer aan het blokkeren zijn. Het lukt nu ook niet meer om de creditcard app te openen. Ik heb er meerdere geinstalleerd maar ze komen allemaal bij ICS vandaan en komen allemaal met dezelfde melding.

Als ze dit ook gaan doen bij de betaal app dan wordt het wel vervelend.

Of zou er een instelling verkeerd kunnen staan op mijn FP3 met de onderstaande build:

Hmm, dat is wel erg teleurstellend… Mijn hoofdvraag zou zijn of je de bootloader opnieuw gelocked hebt nadat je /e/ geflashed hebt. Welke app is dit precies? Ik heb mijn bootloader opnieuw gelocked dus dan kan ik kijken of het bij mij wel werkt (ervan uitgaande dat dit meteen bij opstarten gebeurd).

Als ze het echt aan het blokkeren zijn op die manier zijn er eigenlijk maar 2 mogelijkheden: contact opnemen met de bank of naar een andere bank overschakelen en duidelijk maken dat dit is waarom.

Ik ben al een paar keer van bank geswitched, momenteel ING, die app werkt behoorlijk goed met /e/ op een FP3. Heb niet de indruk dat het veel indruk maakt als ik de reden van vertrek noem.

In de nieuwe versie van de app is inderdaad, uit veiligheidsoverwegingen, de toegang tot de app geblokkeerd als het officiële besturingssysteem niet ongewijzigd op uw toestel actief is.

Daar is op dit moment helaas geen alternatief of oplossing voor. Onze excuses voor het ongemak.

Het spijt ons u niet gunstiger te kunnen informeren.

We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV

:thinking:
Een creditcard app is natuurlijk niet zo belangrijk maar kennelijk hebben app ontwikkelaars wel de mogelijkheid om een app te blokkeren… Gelukkig zijn er alternatieven.