Number unknown FP3

Good evening,
Since a few days my FP3 doesn’t show phone numbers on the screen when I get a call.
It says: number unknown.
Also the person I call gets an unknown number.
Also from phone numbers that are in my phone.
My phone does recognize the SIM card and also indicates that it recognizes my caller ID.
My phone provider also says it can’t see any details, the provider is Ben, a Dutch provider.
I have tried both SIM card ports but this does not solve the problem.

My phone has update 0.19-20211027142972.

Would anyone be able to help me or know what the problem is?

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Regain your privacy! Adopt /e/ the unGoogled mobile OS and online servicesphone

1 Like

Maybe 0.19-20211027142972 “inherited” some relevant part of 3.A.0129.20210805 FPOS software? It sounds similar to the unknown caller bug introduced by this version:

Is “Ben” related to Vodafone provider?

Did you try this simple key?

Activate CLIP (the recipient can see the number of the caller)

Open dialer app, and tap:

*76# (+ call button)

Thanks for the response, Ben is a part of T-Mobile.

1 Like

Thanks for the response, I tried *76# on my phone but get the following message: Connection problem or invalid MMI code.

I have the exact same problem here: FP3+, problem started after updating to 0.19-20211027142972, I’m with a different Dutch provider, but mine is just as Ben part of the T-Mobile network.

At least to see if it’s related you might try to set “preferred network type” to “2G only”: Software Update: 3.A.0129.20210805 (unknown caller and zero brightness bugs) - #85 by robbstar - The Products - Fairphone Community Forum

I don’t think that’s gonna help because T-Mobile doesn’t have a 2G network anymore.

Still I might help when reporting the issue.

You might also try to roll back to the previous /e/OS version, following similar procedure as mentioned here:

although it’s probably not recommended because of “verified boot”:

Ik heb het zelfde probleem. Heb het idee dat het sinds de laatste Android Update zo is (enkele dagen geleden geinstalleerd).
Is er al een oplossing voor?

@GtB , Ook ik heb een FP3 met de laatste stable update en een abonnement bij BEN. Alhoewel ik mijn telefoon weinig gebruik heb ik naar aanleiding van uw bericht even geprobeerd of de door u gemelde fout zich ook in mijn telefoon voordoet.
Wanneer ik gebeld word door een nummer dat in mijn telefoonboek staat dan wordt dit keurig met naam aangegeven.
Het lijkt er dus op dat ik het probleem niet heb.
Dit bracht mij op een onwaarschijnlijk gek idee, maar niet schieten is altijd mis, toch?
Na de laatste update had ik te maken met het crashen van verschillende app’s. Door het veranderen van de taalinstelling, van mijn telefoon, van Nederlands naar Engels bleek het crashen opgelost.
Misschien grijpt de taalinstelling ook in op de telefoon app?
Dit lijkt mij eenvoudig te proberen.
Groet, Huib

@huib43, Bedankt voor je reactie en ik heb de taal instelling naar engels aangepast.
En ik ben bang dat het niet heeft geholpen.
Na de laaste update had ik geen crachende app’s en leeken er geen problemen te zijn.
Mijn vrouw heeft de FP3+ en heeft het zelfde probleem en zit bij Tele2, ook van T-mobile.
Ook bij haar heb ik de taal instellingen aangepast naar het Engels en het lijkt helaas niet te helpen.

I have the same problem. Fairphone 3, since the last update, beginning of November.

Ik ben wel teleurgesteld in de hulp van deze community
Met veel plezier gebruikgemaakt van /e/ google vrije android op mijn FP3
maar na de laatst update dus allemaal ‘nummer onbekend’
Nu kan ik niet meer terug naar de vorige googlevrije-android versie en zou ik het helemaal opnieuw moeten installeren. Daar baal ik heel erg van, veel werk, en het valt me dus tegen dat niemand van /e/ dus meekijkt en een oplossing aanreikt: NIEUWE UPDATE GEWENST!!!

Today adjusted the settings below and this seems to work, I now get to see the names in the screen again.

De fout zit hm in software van Fairphone zelf. Die fout is ook in de update van /e/ geslopen. Fairphone heeft het inmiddels gefixed en bij /e/ wordt hard gewerkt om het ook daar te verhelpen. Even geduld en probeer de voorgestelde pleister eens. Succes

1 Like

Is de fout in systeem update van 15 december opgelost? Kan ik deze installeren?

Manuel Buurman via /e/ community community@e.email schreef op 7 december 2021 13:16:58 CET:

| Buurtje /e/ user
December 7 |

  • | - |

De fout zit hm in software van Fairphone zelf. Die fout is ook in de update van /e/ geslopen. Fairphone heeft het inmiddels gefixed en bij /e/ wordt hard gewerkt om het ook daar te verhelpen. Even geduld en probeer de voorgestelde pleister eens. Succes


Visit Topic or reply to this email to respond.

To unsubscribe from these emails, click here.

– Verzonden vanuit /e/ Mail.

Romain Hunault commented:

The FP patch will be release with /e/OS v0.21.

Maar je kunt de update, die ook meer fixes bevat, gewoon instaleren mits je Bellen over Wifi uitzet. 4G kan gewoon aanblijven.