Triodos Bank app

Wat betekent dat, dat je betaalt met Google Pay? (ik kan me er natuurlijk even in verdiepen, maar ik kan het jou ook vragen). Dat alle betalingsverkeer verloopt via de servers van Google?

Nee juist niet. Geen Google Pay voor mij. De Rabobank had voorheen een eigen Wallet app. Daar zijn ze mee gestopt. ING is nu een van de weinigen waarmee je met hun eigen app contactloos kan betalen. Nu starten ze met Google Pay dus de kans is zeer groot dat ze stoppen met hun eigen betalingsmogelijkheid.

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt. In arren moede heb ik de Triodos app maar geĆÆnstalleerd op mijn werktelefoon, ik moet toch wat. Maar het liefst zou ik gewoon een fatsoenlijke, privacy-vriendelijke oplossing zien. Ik vind het erg tegenvallen van Triodos.

Overigens draait de ASN-app zonder enig probleem op /e/, wat maar aantoont dat dit geen probleem hoeft te zijn. Ik overweeg dan ook om mijn triodosrekening op te zeggen en met al mijn betaalverkeer naar ASN over te stappen. Misschien eerst nagaan of ze niet van plan zijn binnenkort Play services te vereisenā€¦

Bedankt voor alle moeite die jullie er tot nu toe in gestopt hebben!

@Qopzeep

Helaasā€¦ ik dacht ook slim te zijn en op ASN over te stappen:

Het is apart dat ING en Rabo zonder problemen functioneren op e.os, en dat ASN en Triodos deze problemen kennen.

De installatie van de ASN Bank app verliep bij mij vlekkeloos (op Teracube 2e met e/os 1.17). Geen idee waarom dat niet bij iedereen werkt.

Gewoon bij Triodos je identifier laten (her) activeren. Ondertussen wordt er bij Triodos aan een oplossing gewerkt, zeggen ze.

Inmiddels met e/OS v1.20 en Triodos app versie 4.12.1 weer in staat om QR-code te scannen.

2 Likes

De vraag is natuurlijk hoe lang dit blijftā€¦

1 Like

This topic was automatically closed after 180 days. New replies are no longer allowed.